Search here...
TOP
Thailanda

Cum să îți pregătești bagajul pentru Thailanda

Astăzi îți prezint sfaturile noastre pentru a îți împacheta cât mai eficient bagajul pentru Thailanda. Fie că mergi la plajele exotice din sud, sau în junglele din nord, am câteva idei pentru bagaj care te vor ajuta. Noi am fost două săptămâni în Thailanda: 4 zile în Chiang Mai, 3 zile în Bangkok și o săptămână în Krabi. Ne-am făcut bagajul cu grijă (și eficient, că nu ne place să cărăm valize mari după noi), dar tot ar mai fi fost câteva lucruri pe care ne-ar fi plăcut să le știm dinainte.

Sugestii de cazare în Thailanda:

Așa că iată povestea noastră despre ce ne-am luat în bagaj, ce am fi putut lăsa acasă, ce am cumpărat din Thailanda, ce medicamente ne-am luat.

Cum să îți pregătești bagajul pentru Thailanda

Ce am împachetat noi în bagajul pentru Thailanda

Pentru că am vrut să ne luăm cât mai puține lucruri în bagaj, și să avem bagaje mici, am făcut o economie drastică. Și ne-a prins tare bine. Pentru că în cele două săptămâni am schimbat 5 hoteluri între care am mers cu taxiuri, avioane, feribot, și chiar ne-ar fi fost greu să ne cărăm cu valize mari după noi.

Cosmetice

Deși am avut o valiză mică drept bagaj de cală, nu ne-am luat cosmetice full-size, ca să economisim spațiu. Am luat ca de obicei în sticluțe mici gel de duș, pastă de dinți, demachiant, cremă de față, de corp, o mostră de mască de păr și o cremă mare leave-in pentru păr. Am vorbit în detaliu aici despre cum îmi organizez lichidele: Cum să împachetezi lichidele în bagajul de mână.

Gel de duș ne-am luat puțin, ne-am bazat că vom primi pe la hoteluri, iar șampon nu ne-am luat deloc, la fel ne-am bazat pe cel de la hoteluri, sau am zis că ne cumpărăm de acolo.

Rezervă online transferul de la aeroport, ca să nu fii nevoit să schimbi baht imediat cum ajungi. Opțiuni pentru aeroporturile Suvarnabhumi din Bangkok, Phuket, Krabi, Chiang Mai.

De asemenea, dacă ajungi în Thailanda pe aeroportul Suvarnabhumi din Bangkok, poți cumpăra online un card SIM thailandez, pe care doar să îl ridici de la aeroport.

Haine

Îți fac o listă cu ce haine mi-am împachetat eu, am luat chiar minimul necesar, și nu mi-a lipsit nimic.

• Colanți, un tricou, un hanorac și o pereche de adidași – le-am luat pe mine. Hanoracul mi-a fost util pe zboruri, unde era mai frig, și mai ales în serile răcoroase din Chiang Mai. Altfel, dacă mergi doar în Bangkok și în sud la plaje, nu ai nevoie de ceva gros.
  • 4 rochițe
  • O fustă
  • 2 perechi pantaloni scurți
  • 3 bluze de plajă
  • bluziță mai subțire de pus pe umeri. Am luat-o pentru temple, și am ținut-o în rucsac când mă plimbam în oraș.
  • O pijama
  • Două costume de baie. Aș fi vrut să îmi mai iau unul sau două din Ao Nang, dar nu am găsit nimic să îmi convină, ori erau ciurucuri la tarabe, ori erau la preț de Europa în magazine.
  • 6 tricouri și două maiouri
  • A doua pereche de adidași
  • O pereche de sandale
  • O pereche de șlapi
  • Un prosop de plajă. Am luat de la Decathlon niște prosoape foarte subțiri din microfibră, care ocupă puțin spațiu, au fost tare bune.

Am purtat tot, mai puțin fusta și rochițele. Am pus una pe mine în ultima seară, să nu zic că le-am luat degeaba. Și de fapt am purtat o rochiță și în Bangkok într-una dintre zile. Nici sandalele nu prea le-am folosit. Asta pentru că ne-am plimbat încontinuu de dimineața până seara, și am preferat să port adidași, să fie confortabili.

Aș fi putut să îmbrac toate rochițele în serile petrecute în Ao Nang. Dar cum aveam cazarea ceva mai departe și mergeam cu scuterul până în Ao Nang, am zis să nu merg în rochie pe scuter.

Medicamente

Am luat destul de multe medicamente la noi, am avut o punguță cam mare pentru politica noastră de bagaj minimalist. Și culmea e că exact ce ne-a trebuit nu am avut. Eu am suferit o răceală teribilă, căpătată cred din România înainte să plecăm. M-a ținut 10-12 zile rău de tot, abia în ultimele două m-am simțit ok. Nici nu mă puteam face bine pentru că era peste tot aer condiționat, nu îl puteam evita: în hotel (că era prea cald să stăm fără), în taxi, minivan, mall-uri, în metrou și skytrain în Bangkok.

Mi-ar fi prins tare bine niște Coldrex și pastile pentru infecții în gât, pe care desigur că l-am lăsat acasă că m-am gândit că nu avem cum să răcim la 30 de grade.. Am fost pe la farmacii în Thailanda, au farmacii Boots peste tot, dar nu am știut ce să cer acolo, mi-au dat ceva de congestie nazală și încă ceva, care nu m-au ajutat deloc. Deci am stat răcită întreaga vacanță.

Ce medicamente am luat la noi: paracetamol, un ibuprofen pentru dureri, pastile de gât de la Tantum (pe care e bine să le ai la tine în avion, ți se usucă gâtul pe zborurile lungi), Maalox (căci eu am gastrită), probiotice, Imodium.

Medicamente pentru stomac

Știam că trebuie să avem la noi, că în Thailanda condițiile de igienă sunt mai precare și am putea să avem probleme cu stomacul. Dar am luat medicamentele greșite desigur, pentru că rareori am avut probleme. Am luat Imodium contra diareei, și Eubiotic ca probiotice.

Am aflat după aceea, căci Alex a avut niște probleme destul de serioase chiar la finalul vacanței, și l-au ținut mai mult de două săptămâni înapoi în România, că ar fi fost oportun să luăm alte medicamente.

În caz de diaree am înțeles că e bine să nu iei nimic, să lași toată treaba să decurgă, că de obicei elimini și bacteria. Dacă nu te oprești totuși, trebuie să iei ceva, căci riști să te deshidratezi sever. Imodium-ul oprește diareea, dar nu face nimic altceva. Furazolidonul în schimb este un medicament antidiareic cu actiune bactericida, omoara bacteriile, așa că ia din acesta la tine.

Cum la noi nici acesta nu a funcționat, doctorul (aici în România) ne-a recomandat Normix, care este un antibiotic pentru boli infecțioase intestinale. 7 zile pe Normix și dietă și s-a pus pe picioare.

Cât despre probiotice, sunt și acestea foarte bune de luat în caz că ai probleme. Dar nu Eubiotic, căci ajută doar atunci când iei antibiotic, ca să nu îți distrugi flora bacteriană. Mi-au dat de la farmacie, când ne-am întors în țară, un probiotic cu culturi vii de bacterii, dar nu mai țin minte cum se numește. Întreabă la farmacie cel mai bine.

În concluzie, ca să fii pregătit cu medicamente pentru stomac când mergi în Thailanda, ia la tine: Furazolidon, probiotice (întreabă la farmacie ce îți recomandă), și poate ar fi bine să ai și niște săruri de rehidratare. Se vând la farmacie, se dizolvă în apă, conțin tot felul de minerale pe care le pierzi.

Ce am cumpărat din Thailanda

Și nu mă refer la suveniruri, ci la lucruri pe care le-am cumpărat ca să le folosim acolo.

În primul rând spray-ul de țânțari. Am citit peste tot că spray-urile mioritice nu fac față balaurilor de țânțari de acolo. Tot din Thailanda ne-am cumpărat și cremă de soare, ca să nu ne cărăm cu ea de acasă. Fun fact: chiar când să o folosim, în ultima zi, când am stat liniștiți la plajă, am pierdut-o. Nu am vrut să cumpărăm alta doar pentru o zi. Drept urmare ne-am ars ca racii, în doar 1-2 ore cât am stat la soare, mai mult nu am putut căci începuse să ardă tare.

Eu mi-am cumpărat niște pantaloni largi tare frumoși, diferiți față de cum purta toată lumea. Îmi plac mult de tot, i-am purtat la Ayutthaya și pe la alte temple, ca să am picioarele acoperite.

În rest, în afară de un tricou pentru Alex, nu ne-am mai luat nimic de acolo. Nici nu prea am avut opțiuni. Nu am fost la shopping în mall-urile din Bangkok, pe acolo sigur am fi găsit lucruri. Dar în bazarurile în care ne plimbam aproape în fiecare seară cu greu am găsit lucruri de calitate. Majoritatea erau din plastic, rareori găseam ceva din bumbac.Cum să îți pregătești bagajul pentru Thailanda

Zboruri interne – atenție la bagajele permise!

În primul rând, când îți împachetezi bagajul pentru Thailanda, trebuie să ții cont de regulile companiilor cu care vei zbura. Zborul până în Thailanda cel mai probabil îl vei face cu o companie de linie, care are bagaj mare inclus la cală. Dar zborurile interne s-ar putea să îți creeze probleme. AirAsia de exemplu nu are bagaj la cală inclus și trebuie să plătești 13 euro pe zbor pentru o valiză de 20kg la cală. Pe scurt regulile câtorva companii:

• AirAsia – două bagaje de mână incluse, unul mare și unul mic, în total 7kg; bagajul de cală nu e inclus, poți achiziționa Value Pack la 13 euro de persoană pe zbor, care include un bagaj de 20kg la cală și o masă
  • Thai Lion Air – un singur bagaj de mână inclus de maxim 7kg; bagaj de cală de maxim 10kg inclus pe zborurile interne (pentru cele internaționale, spre Hanoi, Singapore, Myanmar de exemplu sunt 20kg incluse); Pentru bagaj extra trebuie să plătești 9€ pe 10kg (20€ pe 10kg pe zborurile internaționale)
  • Thai Airways – bagaj de mână de 7kg inclus; bagaj de cală de 30kg inclus
  • Thai Smile – bagaj de mână de 7kg inclus; bagaj de cală de 20kg inclus
  • Bangkok Airways – bagaj de mână de 5kg inclus; bagaj de cală de 20kg inclus
  • Nok Air – bagaj de mână de 7kg inclus; pentru un bagaj de cală de 15kg trebuie să plătești 8€ în plus

Dintre acestea, cel mai ieftin și popular este AirAsia, urmat îndeaproape de Thai Lion Air (și descopăr acum că și Nok Air au niște prețuri foarte bune). Noi am preferat să zburăm cu Thai Lion, deși zborul a fost un pic mai scump decât la AirAsia, pentru că avea un bagaj mic inclus la cală. Acum limita de greutate este de 10kg la cală, dar când am cumpărat noi biletele era 15kg (s-a modificat la 30 noiembrie 2017).

Am avut două zboruri interne, Chiang Mai – Bangkok și Bangkok – Krabi, fiecare ne-a costat 30€ de persoană.

Bagajele noastre

După cum spuneam, nu ne place să cărăm valize mari, așa că atunci când am plecat de acasă aveam pentru două persoane: un troller mic ca bagaj de cală, un rucsac mai mare ca bagaj de cală, și un rucsac mai mic ca bagaj de mână (în care nu am pus multe: aparatul foto, ochelarii de soare și alte câteva lucruri). Am avut la noi și o geantă textilă măricică, împachetată, și ne-a prins tare bine, căci am cumpărat ceva lucruri de acolo și am avut în ce le pune la întoarcere, când am dat geanta ca bagaj de cală și am păstrat rucsacul ca bagaj de mână.

Pe aeroportul din Otopeni

Cum să îți pregătești bagajul pentru Thailanda

Pe aeroportul din Doha, în escală

Dar ce rucsacuri am avut! Nici că am mai văzut altele atât de simpatice! Sunt din colecția The Pack Society și le găsești pe ZipUp. Atât de vesele și colorate, te inspiră să explorezi necontenit și să cauți noi aventuri! Noi eram cu ochii pe ele de multă vreme, și am zis că vacanța în Thailanda e un motiv perfect pentru a le lua.

Rucsacul mare l-am folosit pe post de bagaj de cală (Alex a reușit să își împacheteze toate lucrurile în el!), iar pe cel mai mic l-am luat cu noi aproape peste tot în vacanță, ne-a însoțit și pe munte, și în temple, și prin orașe aglomerate, dar și pe plajele fantastice din sud! Chiar și maimuțele de la Tiger Cave Temple au fost înnebunite când au văzut atâta culoare, și au sărit curioase să îl desfacă! 😆

Pe lângă faptul că arată atât de cool, chiar sunt foarte încăpătoare, au tot felul de fermoare puse în locuri strategice, câte un buzunar extern și compartiment de laptop. Plus că se pot spăla! Ne-am întors cu rcusacul mic înflorat atât de murdar săracul, după cât l-am cărat pe plajă și pe munte, dar l-am spălat fără probleme cu detergent și o perie.

Și cel mai important, ne-au garantat poze foaaarte cool pe instagram! 😎

View this post on Instagram

A post shared by Diana 💫 Travel & Architecture (@designedtotravel.ro) on

Acum serios, intră și tu pe https://www.zipup.ro, au super produse, șiii acum au și super promoții! Sigur vei găsi ceva pe gustul tău. Colecția The Pack Society o găsești aici. Urmărește-i și pe Facebook și Instagram (@zipup.concept.store).

Bagajul pentru Thailanda

Sper că te-am ajutat să îți faci o idee despre ce să împachetezi în bagajul pentru Thailanda. Dacă mergi în sezon e foarte cald și nu ai nevoie de haine groase decât dacă te duci în Chiang Mai. Și acolo e extrem de cald, dar seara se lasă mai răcoare și e bine să ai o bluză la tine.

În rest, multe le poți lua de la fața locului, în supermarket-uri și farmacii găsești multe dintre produsele din Europa. Pentru a economisi spațiul în bagaj, noi ne-am rulat și împachetat hainele în pungi resigilabile de la Ikea. Asta ne-a ajutat și să avem o oarecare ordine în bagaj de-a lungul vacanței.

Tu cum ți-ai făcut bagajul pentru Thailanda, în caz că ai fost deja acolo? Ai luat prea multe lucruri la tine? Prea puține? Spune-mi și povestea ta, sunt tare curioasă 😁.

Happy Travels!

Citește și:

1 COMMENT

• STAICU CRISTIAN

Avem o valiza extrabagaj si vedem ca trebuie aberant platit 40$ pe kg????