Happy birthday tooo us, happy birthday tooo us! 😁
Cu un an în urmă, pe 31 august 2016, lansam cu nişte emoţii incredibile bloguşorul nostru. Nu pot să îţi imaginezi cum am stat ca pe ghimpi, aşteptând orice fărâmă de feedback, şi sperând să nu am parte de hateri. Scrisesem cam 4-5 articole, iar pe 31 august am share-uit pe facebook unul dintre ele, primul din seria despre Disneyland. Eram tare mândră de articolele mele despre Disneyland, sunt bine documentate şi drăguţe.
Desigur că am primit numai cuvinte de laudă din partea prietenilor, m-au înconjurat cu iubire şi încurajări, de care aveam mare nevoie ca să pot merge mai departe. Am avut parte de-a lungul acestui an şi de hateri, dar acum deja nu îmi mai pasă, îi ignor. La început m-ar fi afectat destul de mult. Postam fiecare articol cu emoţii, pentru că mi se părea că mă expun incredibil de mult. Deşi nu prea scriam despre lucruri personale. Acum m-am obişnuit, postez cu entuziasm orice.
Astăzi, la un an de la început, şi 93 de articole scrise (acesta e numărul 94), reflectez un pic la ce s-a întâmplat până acum.
Pregătire
Pe lângă vasta documentare pe internet pe cont propriu, care încă se derulează, am urmat şi câteva workshop-uri. Primul a fost o sesiune cu Răzvan Pascu, organizată de Şcoala Flanco, sub numele de Travel peste aşteptări. A fost foarte interesant, am aflat nişte informaţii utile de la Răzvan, ne-a povestit cum a început el şi ce face acum.
Apoi am urmat în noiembrie un workshop cu Mirela de la Extravita, Blogging de la A la Z. A fost extraordinar, a vorbit cu noi foarte franc şi deschis despre lucruri din lumea blogging-ului, ponturi şi trucuri despre care nu mai auzisem. Mirela însăşi e o persoană minunată, foarte caldă şi zâmbitoare mereu. În plus, am cunoscut la workshop-ul ei mai multe bloggeriţe, la fel de minunate şi pozitive, parcă ne-am atras unele pe altele.
Chiar îţi recomand workshop-urile ei, urmează să mai organizeze unul, de două zile, despre personal branding, şi abia aştept să particip!
În ianuarie-februarie am urmat şi un curs de storytelling cu Iulian Tănase, scriitor şi realizator de programe la Radio Guerilla. Mi-a plăcut tare mult de el, are o energie explozivă când vorbeşte despre procese creative, şi o emoţie tare caldă când vorbeşte despre copiii lui, sau de un film pe care l-a văzut. Am râs şi am plâns la workshop-ul lui, am învăţat multe idei şi jocuri pentru a spori creativitatea, pentru a face jocuri de cuvinte sau chiar pentru a inventa cuvinte noi.
Colaborări
Am avut câteva colaborări, şi sunt tare mândră de fiecare în parte!
- Cinci din bagajul de city break – Ira a întrebat câteva bloggeriţe de travel care sunt cele cinci obiecte nelipsite din bagajul lor de city break.
- Ce nebunii mai fac bloggerițele de călătorii: experiențe unice din vacanțe – Mirela ne-a provocat să povestim despre cele mai aventuroase experienţe pe care le-am trăit în vacanţe. Desigur că eu am uitat să spun despre parasailing-ul din Croaţia!
- DESIGNED TO TRAVEL – CUPLU VESEL CALATOR SI PASIONAT DE DESIGN – Interviu pentru site-ul SafeTravels despre cum ne pregătim noi pentru vacanţe, şi experienţele noastre legate de siguranţa în călătorii.
- Dimineţi târzii de îndrăgostiţi [Concurs] – Acesta este articolul meu, este un concurs foarte drăguţ pe care l-am organizat de Ziua Îndrăgostiţilor împreună cu Design&After, magazinul cu obiecte de design ce şi-a propus să aducă un pic de “frumos” nordic aici în România.
- Revista Ioana – am apărut în numărul din mai cu articolul meu despre Hoover Dam, la invitaţia lor. Am fost tare entuziasmată, a fost prima mea apariţie în offline!
Social Media
În social media m-am concentrat foarte mult pe Facebook şi foarte puţin pe restul platformelor. Pe facebook am făcut câteva campanii de promovare ca să crească pagina, dar nu am investit foarte mult, 30-40 de lei de fiecare dată. Am mai promovat şi articole, dar nu neapărat cu succes. Dacă oamenii nu sunt interesaţi de subiect, poţi să promovezi cât vrei, maxim îţi vor da un like, dar nu vor intra pe articol.
În luna mai am ajuns la 1000 de like-uri pe pagină, iar acum, la început de septembrie, am 1900. Creşte destul de bine şi organic, mai ales în perioadele în care scriu mai mult, şi am expunere mai mare.
Pe Instagram am început recent să investesc mai mult timp, să învăţ cum funcţionează. Mă confuzează jocurile de follow/no-follow care se petrec, şi citesc că algoritmul lor de reach te împiedică să ai o expunere organică prea mare, ceea ce e dezamăgitor. Dar am încredere că Instagram e o platformă foarte importantă, mai ales pentru travel, şi vreau să îi dedic mai mult timp ca să îmi cresc cifrele.
Pe Youtube am puţine vizualizări, şi nu prea îmi vine să investesc foarte mult timp în video. Contul de Pinterest, însă, aş vrea să îl cresc, să fac mai multe boards, dar trebuie să lucrez conştient la asta.
Trafic
Dintre toate statisticile, traficul de pe blog e de departe cel mai important. Succesul în social media este şi el relevant, dar nu mai mult decât traficul blogului. Eu am avut suişuri şi coborâşuri, dezamăgiri şi surprize. Dar una peste alta în ultimele luni a mers destul de bine. Cu siguranţă se putea mult mai bine, şi alte bloguri au cifre mai bune după un an, dar eu sunt oricum mulţumită. Mai ales în ultimele luni am avut un ritm destul de bun la scris, şi am şi atins subiecte de interes, aşa că traficul e într-o creştere continuă.
În august am atins 5400 de vizualizări şi 3200 de cititori unici, ceea ce mi se pare extraordinar! În total în acest an am avut 20.200 de vizualizări, şi 11.800 de unici. Repet, poate e puţin în comparaţie cu alte site-uri, dar pentru mine e fantastic! Câteva mii de oameni au ajuns pe site-ul meu, şi au stat suficient cât să citească mai multe articole.
De departe cel mai citit articol a fost cel cu chemarea la vot din decembrie. Am avut multe shares în social media atunci, şi a fost citit de 1500 de ori. După doar trei luni de blogging e destul de bine. Am şi atins nişte puncte sensibile cu acel articol, sunt nişte lucruri în care cred cu tărie.
În continuare, ca număr de vizualizări urmează articole despre bugetul de vacanţă pentru Grecia, Halkidiki şi Thassos, cu 800-900 de vizualizări fiecare. Mai departe sunt articole despre Italia, Spania (mai ales Barcelona), altele despre Grecia, dar ce observ este că cele mai citite sunt cele cu informaţii practice: cum îţi pregăteşti vacanţa, transportul în comun, cum închiriezi maşina.
Surse de trafic
Ca surse de trafic, facebook domină categoric. Cei mai mulţi cititori vin de pe facebook atunci când share-uiesc articolele pe diverse grupuri de travel. Dar traficul de pe google creşte şi el considerabil de la lună la lună, am însumat în acest an aproape 2200 de accesări din google! În primele luni nu aveam deloc, dar pe măsură ce am scris mai mult, şi am învăţat să fac SEO mai bine, au început să vină şi cititori din google.
În statistici nu prea apar termenii de căutare cu care oamenii ajung pe blog, în mare parte apare „Unknown search term”. Dar din când în când îmi mai arată câte un termen de căutare. Când a apărut primul, am fost absolut în extaz! Cineva căutase „cinque terre cum ajungi”, şi a nimerit pe site-ul meu! Apropos, articolul despre cum îţi organizezi vacanţa în Cinque Terre e kick-ass, unul dintre cele mai bune pe care le-am scris :D.
În continuare mă fascinează să văd ce caută lumea şi ajunge pe blogul meu. O văd ca pe o nevoie împlinită, dacă am reuşit să răspund la o nedumerire cu un articol de-ale mele. „Marcaje parcare Spania”, „cum recuperezi banii de pe oyster”, „cum ridic bilete alhambra”, „cât costă cazarea halkidiki”. Dar şi lucruri mai generale ca „o dumincă frumoasă când plouă”, „întâmplări amuzante”, „culorile lui Gaudi”, şi cea mai tare, una de astăzi: „secretele pizza”! 😀
Cele mai de succes articole la căutările google sunt cu siguranţă Transportul în Londra în 5 paşi simpli şi Cum am închiriat maşina în Spania, am zilnic accesări pe cele două (nu multe, dar zilnic), chiar dacă nu le mai share-uiesc pe facebook.
Ce am învăţat
Să postez des. De 3-4 ori pe săptămână. Comunitatea simte să sunt acolo, şi răspunde, am implicare mai mare, comentarii, vizualizări. Dar chiar şi când nu am timp să scriu, e important să dau share pe facebook la articole mai vechi. În plus, când postezi des îi place şi lui Google şi te mai urcă în rank.
Să postez în prima parte a zilei, de preferat chiar la 7 dimineaţa, căci lumea probabil citeşte articole la cafea.
Să devin disciplinată. În ultimele luni m-am trezit la 7, o dată cu Alex, şi am rămas trează ca să lucrez la blog până la 10, când încep munca. Recunosc că sunt norocoasă că pot lucra şi de acasa. S-a simţit efortul, am reuşit să scriu mai mult în ultimele luni.
Să editez pozele inainte de a le urca pe blog. Chiar şi o editare de bază, cu editorul de la Microsoft, face minuni. Măreşti un pic luminozitatea, scoţi shadows, măreşti doar un pic contrastul, şi ai o poză mult mai bună, de necomparat cu originalul. În plus, este foarte important ca pozele să fie drepte. Şi să nu exagerezi cu saturaţia. Următorul pas pentru mine este să învăţ Lightroom, am descoperit că îmi place chiar foarte mult să editez poze.
Oricat aş promova articolele, lumea le citeşte doar dacă îi interesează. Eventual dau like, dar nu intră să citească articolul. O singură dată a funcţionat cu adevărat o campanie de promovare (de 30 de lei), când articolul Cum îţi pregăteşti vacanţa în Andaluzia a avut în jur de 500 de vizualizări. Aşadar, trebuie să mă gândesc mai mult la articole interesante.
Să scriu mai repede, şi articole mai scurte. Nu fac asta întotdeauna, dar încerc să mai strecor şi articole scurte, de 1000 de cuvinte. Sincer, nici nu ştiu cât de multă răbdare are lumea să citească un articol de 2500 de cuvinte. Deşi google le apreciează. Articolul acesta are, de exemplu, 1900 de cuvinte.
Să accept că uneori pur şi simplu nu am timp sau energie să scriu, şi să nu mai fiu atât de dură cu mine.
Proiecte pentru viitor
Pentru viitor am un milion de idei. Inspiraţia îmi vine te miri când, de cele mai multe ori în călătorii, dar uneori chiar şi în şedinţe la birou!
Aş vrea să încep un serial de articole despre italieni şi modul lor de viaţă. Aş vrea să declar anul viitor drept anul italian şi să călătorim foarte mult în Italia. Aş vrea să scriu câteva articole despre Bucureşti, despre locuri mai puţin cunoscute. Cochetez cu ideea de a începe şi un blog în engleză. Dar nu generalist, cum este acesta, ci specializat pe design. Aş vrea să aduc mai multă inspiraţie de pe Instagram pe blog.
Ce îmi doresc cel mai mult să ofer prin Designed to Travel este ce am primit la rândul meu de la multitudinea de bloguri de travel pe care o urmăresc: realizarea faptului că poţi avea mai mult de una-două vacanţe pe an, inspiraţie pentru noi destinaţii, şi nu în ultimul rând, sfaturi practice.
Să închinăm aşadar un pahar virtual pentru un nou an plin de aventuri, multe articole inspirate şi idei bune. La mulţi ani! Şi pentru Designed to Travel, dar şi vouă, cititorilor, pentru că aţi fost alături de noi în acest an!
5 COMMENTS
Mimi Vanili
7 ani agoFelicitari si La multi ani inspirati si frumosi! La cat mai multe calatorii spumoase! Te urmaresc si apreciez articolele tale foarte bine documentate.
Diana
7 ani ago AUTHORMultumesc, Mimi Vanili!! 😀
Calatorii de Weekend
7 ani agoLa multi ani si felicitari pentru site! Ti-am descoperit blogul inca de cand ai facut „primii pasi” si ma bucur sa vad cum cresti zi de zi. Apreciez deschiderea si suportul pe care-l oferi cititorilor tai si-ti spun drept: eu cred ca ai facut o treaba extraordinata!
Mult succes pe mai departe, om frumos!
Diana
7 ani ago AUTHORCe draguta esti, Marcelaaa, iti multumesc!! <3
Irina
7 ani agoLa multi ani!!! 🙂