Traseul București – Thassos în 9 ore (prin Makaza)

Tocmai ce ne-am întors de pe insula de smarald, unde am petrecut 6 zile leneşe la soare, de nu ne-am mai fi dat întorşi. Spre bucuria noastră am făcut tare puțin pe drum la dus. Am parcurs traseul Bucureşti Thassos în 9 ore și jumătate. O să îți povestesc mai jos traseul nostru, prin vama de la Makaza: când am plecat, cât a costat, unde am făcut plinul, cum ne-am descurcat cu feribotul.


Citeşte şi:


Traseul Bucureşti Thassos – drumul prin România

Am plecat din București la 2:45 noaptea, e un pic cam devreme, dar am vrut să prindem cât mai mult din prima zi de plajă. Şi ca să îl citez pe Alex: prefer să dorm mâine în Grecia pe plajă, decât încă 2-3 ore la mine în pat.

În numai o oră am ajuns în Giurgiu (oră din care am parcurs cam 30 de minute pe centură..), unde am făcut şi o oprire la OMV să facem plinul. Ne-am oprit 2 minute să plătim taxa de pod de 13 lei, iar la vamă am prins extrem de puţine maşini înaintea noastră.

Traseul Bucureşti - Thassos
Coadă pentru plata taxei de pod
Traseul Bucureşti - Thassos
În vama româno – bulgară

Imediat cum am intrat în Ruse ne-am oprit să luăm vignetă de Bulgaria. Dar o poţi lua şi de la primul Shell. Vigneta o poţi plăti în lei, leva sau euro. Pentru o săptămână costă 9€ sau 45 de lei, am preferat să plătim în euro. Dacă stai mai mult trebuie să cumperi pentru o lună, dar nu sunt sigură cât costă, căci preţurile afişate erau doar în leva: 15 leva pentru o săptămână şi 30 leva pentru o lună. Trebuie să lipeşti vigneta în partea din dreapta jos a parbrizului, pe dinăuntru. Nu mai subliniez cât e de important să o ai, sunt camere de vignetă absolut pe tot parcursul traseului.

Traseul Bucureşti - Thassos
De aici poţi cumpăra vigneta
Traseul Bucureşti - Thassos
Buvigneta se lipeşte în partea din dreapta jos a parbrizului, în interior

Traseul Bucureşti Thassos – drumul prin Bulgaria

La 4:10 eram deja în Bulgaria, cu vigneta cumpărată, şi am pornit mai departe. Drumul prin Bulgaria e destul de prost, în mare parte cu o singură bandă pe sens, şi cu limita de viteză de 90 km/h. Noi am mers cu waze alături, nu am dat peste radare, doar multe camere de vignetă.

Întâi am ţinut-o spre Veliko Tarnovo, apoi la Gurkovo am făcut dreapta şi am luat-o spre Stara Zagora, am mers pe centura Starei Zagora, apoi am trecut pe lângă Dimitrovgrad şi Haskovo. Mai departe am ţinut drumul spre Makaza, dar ne-am oprit în Kardzali să alimentăm, acolo este ultimul OMV din Bulgaria.

Traseul Bucureşti - Thassos
Traseul Bucureşti Thassos: Direcţia Stara Zagora
Traseul Bucureşti - Thassos
Traseul Bucureşti Thassos: Direcţia Haskovo

Poţi plăti în leva ori euro la casă. Şi cu cardul, desigur, dar am devenit tare stresată în legătură cu plăţile cu cardul după ce mi-a fost fraudat, mai ales că am tot auzit zvonuri că ar clona carduri prin Bulgaria. Am preferat să plătesc cash în euro, şi chiar mi-au dat rest tot în euro, monezi. Am băgat 17 litri de motorină, care au costat 34 de leva, şi mi-au cerut 18,5€. Deci un preţ de 1.08€ pe litrul de motorină. În Grecia preţurile sunt mult mai mari, cam 1.4€ pe litru, aşa că mai bine faci plinul aici în Kardzali.

Traseul Bucureşti - Thassos
OMV-ul din Kardzali

Mai departe am ţinut-o spre Makaza, unde am şi ajuns la 9:10. Nu eram siguri cât trafic o să găsim aici, din ce citisem se stă destul de mult în vamă. Dar au fost doar câteva maşini, şi în 5 minute am şi trecut şi am intrat în Grecia.

Traseul Bucureşti - Thassos
În vama din Makaza

Traseul Bucureşti Thassos – drumul prin Grecia

În Grecia am ţinut-o spre Komotini, apoi am intrat pe autostradă spre Xanthi, am ieşit spre Chrysoupoli, şi în final am mers spre Keramoti. Poţi pune pe google maps direct Keramoti Ferry Dock, te va duce exact la feribot. Mare parte din drumul prin Grecia este pe autostradă, cu limita de 130 km/h, aşa că se merge foarte bine şi repede. Sunt şi radare, deci nu te aventura prea tare. Taxa de autostradă se plăteşte undeva pe la mijlocul ei, şi este 2.40€.

Traseul Bucureşti - Thassos
Pe autostrada grecească, ieşire spre Chrysoupoli
Traseul Bucureşti - Thassos
Traseul Bucureşti Thassos: Ieşire spre Keramoti

Am ajuns în portul din Keramoti la 10:30, exact la fix ca să.. pierdem feribotul. Aşa că ne-am luat după restul maşinilor, şi ne-am încadrat pe unde ne ghidau oamenii de acolo, ca să urcăm pe următorul. Eu am coborât ca să plătesc, şi apoi am urcat maşina pe feribot. La 11:00 am pornit spre Thassos.

Traseul Bucureşti - Thassos
Traseul Bucureşti Thassos: ajunşi în Keramoti, urmăm indicatoarele pentru ferry

Sunt 3 companii de feriboturi care fac transporturi până în Thassos, şi programele lor se completează, astfel încât pleacă un feribot la fiecare jumătate de oră. Aşa că nu îţi face probleme cu planificarea, ajungi când ajungi, şi te urci pe următorul feribot. Maşina a costat 20€ (cele până într-un metru costă 16€), şi 3.5€ de persoană, în total 27€ feribotul.

Traseul Bucureşti - Thassos
Feribotul are două niveluri pentru maşini
Traseul Bucureşti - Thassos
Pe feribot – ne apropiem de Thassos

40 de minute mai târziu, în jur de ora 11:40, am ajuns pe Thassos, în localitatea Limenas, chiar în nordul insulei, şi au mai trecut încă vreo 10 minute ca să debarcăm. La 11:50 eram pe insulă, iar după 20 de minute am ajuns la cazare, pe Golden Beach. Minunat! Aproape o zi întreagă de plajă!

Traseul București Thassos: rezumat

Traseul este acesta, este chiar cel recomandat de google maps. Dar am şi citit mult despre diverse variante, şi acesta ar fi cel mai bun. Am plecat din Bucureşti la 2:45 noaptea, şi am ajuns la cazare la 12:10, după 9 ore şi jumătate.

  • Drum prin România: Bucureşti – Ruse 70 km, l-am parcurs în 1 oră şi 25 minute (cu tot cu trecerea de vamă şi cumpărarea vignetei).
  • Drum prin Bulgaria: Ruse – Makaza 380 km, l-am parcurs în 5 ore.
  • Drum prin Grecia: Makaza – Keramoti 112 km, apoi luat feribotul către insulă, şi mers încă 11.5 km din Limenas până la cazare. Timp total 3 ore.

Am făcut pauze foarte scurte, de două ori ca să facem plinul şi o dată pentru baie. De asta am şi reuşit să ajungem repede.

Timpii de aşteptare în ambele vămi au fost minimi, cam 5 minute la fiecare. De menţionat şi că am plecat într-o zi de vineri, poate în weekend e mai aglomerat.

Costuri

Costurile totale ale drumului dus au fost de aproximativ 95€:

  • plin de motorină la Giurgiu 160 de lei (35€)
  • taxă pod Giurgiu 13 lei (3€)
  • vignetă Bulgaria o săptămână 9€
  • plin de motorină la Kardzali 18.5€
  • taxă autostradă Grecia 2.4€
  • feribot 27€

Concluzii

Traseul Bucureşti Thassos pe care l-am ales este relativ uşor de parcurs, şi este cel mai scurt ca distanţă. Drumul prin Bulgaria însă este foarte prost. În plus, pot apărea probleme atunci când se formează cozi de ore întregi la vama din Makaza. Noi am avut noroc la dus, am ajuns în vamă la ora 9 dimineaţa, şi erau puţine maşini înaintea noastră, am stat doar 5 minute. La întoarcere, în schimb, am prins coadă. Ca distanţă nu era lungă, maxim 500 de metri, dar am aşteptat cam jumătate de oră ca să trecem.

Traseul Bucureşti Thassos
Coadă de maşini în vama de la Makaza, la întoarcere

La întoarcere am făcut 12 ore pe traseu, am plecat la 8:30, la 19:40 am intrat în Bucureşti, iar la 20:30 am ajuns acasă (cu o binemeritată pizza luată în drum). La dus am fost doar noi doi, dar la intoarcere am plecat 11 oameni spre Bucureşti (prietenii noştri ajunseseră în Thassos cu câteva zile înaintea noastră), aşa că am mers mai lejer, şi am făcut mai multe opriri. În plus, şi timpii din vame au fost mai mari.

Acestea fiind spuse, drum bun şi kalimera! 😀


Citeşte şi:

28 thoughts on “Traseul București – Thassos în 9 ore (prin Makaza)

      1. Super articolul. Sa inteleg ca drumul spre Makaza este sigur? Erau problemele la Stara Zagora… cuie pe carosabil… banuiesc ca ati auzit ce au patit unii…

          1. Povestile cu cuiele sunt vechi, as zice din anii… 90. Pe vremea cand si pe autostrada Pitesti se dadeau atacuri. Eu azi am ajuns in Thassos exact pe.ruta descrisa de Diana. Fara probleme

  1. ies pentru prima data cu waze-ul din Romania, acum 4 ani cand am fost ultima data in Grecia cu prea se folosea.
    deci e safe sa ma bazez doar pe el ? sunt aratate filtrele de politie , radare etc ? bulgarii il folosesc ? cam cat trafic imi va consuma ? scuze pt multiplele intrebari … :))

    1. Scuze Vasile, abia acum am citit mesajele.. Pe waze arata ce raporteaza ceilalti, deci in functie de cat sunt de harnici cei care au trecut pe acolo inaintea ta :). Deci nu e safe 100%. Nu conteaza extrem de mutl cat trafic iti consuma, sincer nici nu stiu, caci acum avem roaming gratuit in UE, deci ai planul de date pe care il ai si in tara.

  2. Un articol de mare ajutor!!! Tocmai ce ne-am intors si noi din Thassos (Potos) pe 16 .06.2018. Timpii de așteptare la Makaza in cazul nostru au fost 1 ora la dus si 2 ore la intors. Multumim

  3. Da, articolul e bun, descrie tot. Întrebare: la Makaza se poate cumpăra vinieta Bulgaria? Noi venim din Grecia spre Bulgaria. Mulțumesc.

  4. Adaug putin realism… As mai completa cu inca 4 ore de stat la taxa pod Ruse (de la 5 la 9 dimineata) datorita binecunoscutei proaste organizari romanesti, inca 4 ore de asteptare la Makaza (nu-mi dau seama de cauze, dar se miscau ca melcii), si in conecinta un +2 ore de pauze. Total 17 ore cu covrigul in mana. Ma gandesc si la variante safe de dormit in Bulgaria. Idei?

    1. E posibil, am mai auzit de întârzieri în vame și e tare păcat, căci distanța nu e mare, și ajungi să faci mult pe drum. Despre pauze nu comentez, pentru noi e prea mult 2 ore, preferăm să ajungem mai repede la destinație :). Dar depinde, cine merge cu copiii cred ca are nevoie de mai mult timp. O variantă de dormit nu aș ști să spun.. În Veliko Tarnovo e frumos, am mai fost acolo, dar e prea aproape de granița cu România. Cred că în oricare dintre orașele mari de pe drum e în regulă.

      1. Intoarcere 13 ore (plecat Golden Beach ora 12:00 – ajuns Ilfov ora 01:00). Pe scurt: Ferry boat aprox 1.5 ore, Makaza 1 ora, ruta deviata din cauza inundatiilor intre Stara si Veliko 1ora, drum sinistru si inundat pana la Ruse noaptea pe furtuna si fulgere razante – 0.5 ora intarziere, pod Ruse 0.5 ore pierdute (clasic cazul moldovenilor care nu au acte in regula si stai dupa ei de iti vine acru).
        La voi cele 9 ore e „parfum curat”.
        Dar… merita insa efortul si de 13 ore
        Grecii au 4 mii de ani de istorie. Noi… 30.

        1. Of Eugen, ce mult ați făcut, și noi am făcut mai mult la întoarcere.. Dar la dus chiar am reușit să ajungem pe insulă în 9 ore, om fi avut și noroc într-adevăr. Avem și noi o grămadă de ani de istorie, scria Herodot despre geți cum scria și despre greci. Dar ce să-i faci, mai greu cu turismul la noi, puține investiții dar nici mentalitatea nu e grozavă 🙂

  5. salut,

    In sfarsit vom pleca si noi in Grecia si ne-am decis sa mergem pe aceasta ruta Makaza.
    Inainte de a pleca sper sa-mi fi facut temele cu un itinerariu prestabilit relativ detaliat, cu singurele observatii ca de la Veliko Tarnovo vom continua pe E85, trecand prin Gabrovo (e putin mai lung decat varianta prin Gurkovo dar am inteles ca drumul este relativ bine intretinut fiind totusi o europeana), iar prin Haskovo trec prin oras pentru a evita gropile de pe centura lor. Ce parere aveti?

    1) Ruse
    2) Byala
    3) Veliko Tarnovo
    4) Gabrovo
    5) Kazanluk: se ia prin centrul orasului pentru evitarea gropilor
    6) Stara Zagora (se ia pe centura): 2 manevre: prima inainte de oras, si a doua dupa oras. La mijloc se trece pe sub un pod care este E773. Dupa a doua manevra se mai merge putin (apx 5 km) si se va trece peste austostrada A1
    7) Dimitrovgrad, apoi se trece peste austostrada A4
    8) Haskovo: se ia prin centrul orasului pentru evitarea gropilor:
    a) intram in oras
    b) la sensul giratoriu tot inainte
    c) la primul semafor tot inainte
    d) la al doilea semafor, acolo unde se termina zona despartitoare de pe mijloc a bulevardului, se face usor dreapta (NU inainte), lasand blocul turn din dreapta (cum stam la semafor) in partea stanga
    e) la urmatorul semafor se face o intersectie complicata, cu multe scuaruri, noi mergem inainte
    f) dupa intersectie drumul coteste brusc la stanga, in dreapta aparand un alt drum care este interzis, si trecem pe langa un parc frumos dar scurt
    g) trecem iar de un semafor, ne deplasam inainte, limita este de 40 km/h, dam prin mai multe intersectii, dar noi mergem tot inainte
    h) drumul face o bucla mare spre stanga si lasam pe partea dreapta un parc, apoi se face o intersectie in forma de V si ne incadram pe latura dreapta, pe langa un mic segment de parc
    i) pe partea stanga lasam in urma o parcare mare, noi mergem tot inainte pana la intersectia unde suntem nevoiti sa facem stanga ori dreapta, iar noi vom face dreapta
    j) urmam drumul principal, mai sunt vreo 2 intersectii sub forma de V, noi tinem dreapta, si apoi mergem tot in fata, apoi se deschide un bulevard cu doua benzi pe care mergem tot inainte
    9) Kardzhali: alimentam cu benzina (OMV) dupa sensul mare giratoriu oval, pe partea dreapta
    10) apoi tinem E85 (dn 5) pana la Makaza

    https://www.google.ro/maps/dir/44.550759,26.0801026/41.6301932,25.3780634/@43.5112779,25.6613047,11.88z/data=!4m29!4m28!1m25!3m4!1m2!1d25.6343291!2d43.0662142!3s0x40a9264167b8cb8b:0x8e77bad75400c7ae!3m4!1m2!1d25.3831262!2d42.9254862!3s0x40a9198ed70e6b6d:0x23edff3d74c127f7!3m4!1m2!1d25.3717119!2d42.9098503!3s0x40a91a39876c5f8f:0x5b6a5674127edb80!3m4!1m2!1d25.3902624!2d42.6224117!3s0x40a854095316f119:0xc708c7ac49247fe2!3m4!1m2!1d25.5582193!2d41.9269535!3s0x14ad50c8f600e51d:0x80677dc930a42159!1m0!3e0!5m1!1e1?hl=en

    1. George, e o documentare mult mai detaliată decât ce am organizat noi când am plecat! :D. Drumurile pe la bulgari sunt destul de proaste pe alocuri, deci cred că orice deviere pentru a merge pe un drum ceva mai bun e în regulă (și arată drag de mașină :D). Cred că vom urma și noi traseul tău data viitoare 🙂

  6. Am auzit destui recomandand ca drumul prin Bulgaria sa fie facut prin Sofia, pentru ca se merge mult pe autostrada. Chiar daca este mai lung cu, poate 150 km, ar fi mai sigur si mai rapid. Poate confirma cineva?

    1. Buuudi, noi din câte ne-am interesat, varianta prin Makaza era cea mai bună și mai scurtă. Diferență ar face totuși timpul petrecut în vamă, ori prin Makaza ori prin Kulata. Iar aici depinde de norocul fiecăruia. Și de ziua din săptămână cel mai probabil, în weekend sunt mai mari șansele să fie cozi.

    2. Nu faci mare gheseft. Pe ruta Makaza poti rula safe cu < 100 km la ora. Soselele bulgarilor sunt destul de ok iar satele lipsesec aproape cu desavarsire. Timipii pierduti sunt la Ruse si Makaza.

  7. Eu nu mi-as face griji privind calitatea drumurilor in Bulgaria, care este superioara celor din Romania (ma refer aici la traseul via Makaza). Exista rareori denivelari, dar nicidecum gropi „abrupte” si nemarcate „a la roumaine”.
    As sugera insa o revizie prealabila a sistemului de franare si directie al masinii. Semicercul de sud-est al insulei Thassos este parcurs de o sosea abrupta; am tendita sa o compar cu ruta Sibiu – Paltinis. Cum a plouat torential in aceste zile, iti trebuie o masina in stare ok si o atentie sporita.
    In plus daca vrei sa cobori la plaje, pe timp umed, recomand o masina inalta cu 4×4.

  8. Este cineva care a revenit de curand -10/12 iulie 2018 din Thassos? Sunt drumuri cu probleme de la inundatii pe ruta Makaza?Multumesc

Lasă un comentariu