Search here...
TOP
Andaluzia Inspirație

Astăzi călătorim în Mereen, şi mai exact la Daznak’s Pit, cea mai mare arenă de luptă a oraşului. Da, ştiu că Mereen nu e în Westeros, este de fapt în Essos, în Slaver’s Bay. Dar de dragul simplităţii voi păstra numele seriei mele de articole „Călător în Westeros”.

Producătorii au filmat faimoasa scenă cu redeschiderea Daznak’s Pit, o concesie pe care Daenerys a făcut-o împotriva principiilor sale pentru a menţine pacea în Mereen, în orăşelul Osuna din Spania, aflat la jumătatea drumului dintre Sevilla şi Granada. Osuna a devenit peste noapte faimoasă datorită acestui lucru, şi călători din întreaga lume, pasionaţi de Game of Thrones, au început să dea năvală, să vadă cu ochii lor arena infamă!

Şi cum spaniolii sunt minunaţi, au văzut în asta o ocazie, şi au organizat o întreagă experienţă Game of Thrones în micul oraş, pentru vizitatorii curioşi. Pe lângă faptul că poţi vizita arena unde s-au filmat scenele de luptă, au creat o întreagă galerie „A world of Ice and Fire” la muzeul oraşului! Cu diverse machete, costume de la filmări, accesorii, poze. Eu desigur că m-am hiperventilat când am aflat!! Abia aşteptam să ajung acolo să văd cu ochii mei minunăţiile!

Filmări în Osuna

Pentru scena din Daznak’s Pit, din finalul sezonului 5, cand Daenerys a fost trădată, dar a venit Drogon să o salveze, o scenă de doar câteva minute, a fost nevoie de aproximativ două săptămâni de filmări. Osuna avea o rată mare de şomaj la acea vreme (octombrie 2014), şi le-au permis producătorilor să filmeze gratuit, atâta timp cât vor cumpăra materialele necesare platoului de filmare de la localnici, şi vor angaja tot din localnici ca figuranţi.

Zis şi făcut! Scena a fost una dintre cele mai complexe din sezon, au angajat 500 de figuranţi dintre localnici, şi producătorii au cheltuit în jur de 700.000€ în Osuna, incluzând cazare, figuranţi, şi materiale.

Turismul a crescut fantastic în oraş după filmări, iar la biroul de turism au fost angajate încă 3 persoane. Muzeul oraşului a deschis o galerie A World of Ice and Fire, cu costume, recuzită şi artă inspirată din lumea lui George R.R. Martin. E fenomenal cum s-au mobilizat spaniolii şi au exploatat ocazia, oferind turiştilor nişte experienţe atât de interesante!

Călător în Mereen, pardon, Osuna

Călător în Westeros: Mereen (Osuna, Spania)

Dragoste mare pe Daenerys si Jorah Mormont :))

Aşadar avem trei locuri de văzut în Osuna, în pelerinajul nostru Game of Thrones. Primul este cu siguranţă arena pentru luptele cu tauri, unde s-a filmat scena cu Daznak’s Pit din Mereen. Menţionez că nu aş vizita o arenă în alte condiţii, urăsc cruzimea faţă de animale, şi în niciun caz nu vreau să susţin industria. Aici e o excepţie pe care mi-am asumat-o.

Mai avem de vizitat muzeul oraşului Osuna, în special expoziţia A world of Ice and Fire. Şi în final mai este un restaurant, Casa Curro, unde actorii şi staff-ul mergeau zilnic să mănânce, în cele două săptămâni cât au filmat în oraş. Aici au sărbătorit şi ziua de naştere a lui Emilia Clarke, care o joacă pe Daenerys. La restaurant au multe fotografii, şi am înţeles că ar avea şi un meniu cu temă Game of Thrones, dar noi nu l-am prins.

Arena – Daznak’s Pit

Plaza de Toros de Osuna se găseşte aici (link google maps). Ai parcare gratuită exact pe străzile ce o împrejmuiesc. E deschisă zilnic între 10:00-14:00 şi 16:00-18:00, iar biletul de intrare costă 2€.

La intrare ne-a întâmpinat o fată, care ne-a vândut biletele şi ne-a întrebat dacă am văzut Game of Thrones, văzându-mă răsfoind un pliant. Sincer mă simţeam un pic prost că le vizitez oraşul exclusiv pentru asta, îmi pare un motiv uşor superficial, dar am văzut-o foarte încântată când i-am răspuns da! Lor nu li se pare deloc superficial, e un motiv de mândrie, iar turismul a înflorit considerabil în oraş datorită filmărilor. Şi ei cer doar 2€ pe bilet..

Fata asta ne-a condus apoi în arenă, şi ne-a povestit că a participat şi ea la filmări, a fost una dintre cele 500 de persoane care au făcut figuraţie! Unii au fost nobili şi alţii sclavi, iar ea a fost o sclavă. Ne-a zis cum stătea într-o anumită zonă din arenă, împreună cu restul „sclavilor”, foarte multe ore pe zi. Dar a fost o experienţă extraordinară, şi ne-a sugerat şi nouă să încercăm vreodată dacă avem ocazia! Oare aş avea norocul să filmeze ceva la Bucureşti?? Vezi în filmul de mai jos ce ne-a povestit.

Arena din Osuna

Arena din Osuna, unde s-a filmat scena cu Daznak’s Pit din Mereen, din sezonul 5 din Game of Thrones, cadn Daenerys a plecat pe spatele lui Drogon. Tipa ne povesteste cum a făcut figuraţie, alături de alţi 500 de localnici, ea a primit rolul de sclavă. Super super interesant 😀

Posted by Designed to travel on Tuesday, July 25, 2017

Apoi ne-am plimbat un pic prin arenă. Sunt câteva postamente cu poze cu scene din serial, dar sunt foarte uzate de la soare, ar trebui să găsească o soluţie mai bună pentru a expune poze. La intrare e o placă oferită de producătorii serialului, cu numele fiecărui figurant, în semn de mulţumire.

Călător în Westeros: Mereen (Osuna, Spania)

Daznak’s Pit din Mereen (sau arena din Osuna)

Spaţiul în care s-au desfăşurat filmările

Placa în semn de mulţumire, cu numele tuturor celor 500 de figuranţi

Călător în Westeros: Mereen (Osuna, Spania)

Am fost foarte impresionată să fiu acolo, unde ştiu că s-a filmat scena aceea. Mai ales că Daenerys e preferata mea. Go, team Targaryen! Fire and blood all the way!

Museo de Osuna

Museo de Osuna se află pe Calle Sevilla 37, intrarea costă doar 2€, şi e deschis de marţi până duminică între 10:00-14:00 şi 17:00-20:00.

Muzeul ne-a surprins tare mult! În primul rând clădirea, care e impecabilă, extrem de bine îngrijită, cu marmură pe jos. Până să ajungem la expoziţia care ne interesa, am intrat în mai multe săli, şi au lucruri tare interesante. O să te las să le descoperi când ajungi acolo, dar îţi garantez că nu e rost de plictiseală.

Museo de Osuna

Salon de Hielo y Fuego

Iar expoziţia A World of Ice and Fire, sau El Mundo de Hielo y Fuego, nu dezamăgeşte deloc! E organizată pe două niveluri, şi are costume, fotografii din timpul filmărilor, autografe de la toţi actorii şi chiar şi unul de la George R. R. Martin, picturi de la diverşi oameni de prin lume, figurine cu personajele, şi foarte multe obiecte de recuzită (majoritatea am înţeles că ar fi replici, dar cui îi mai pasă? arată atât de bine!).

John Nieve 🙂

Costumul lui Jon Snow şi jurământul Night’s Watch

M-am simţit fantastic aici! Pe filmarea de mai jos vei vedea întreaga expoziţie. La un moment dat îl vei auzi şi pe Alex cântând melodia din Game of Thrones, asta ca să întregească atmosfera. Cu această ocazie, îi mulţumesc că a avut răbdare şi a stat cu mine cât m-am minunat de fiecare obiect de acolo. Love you, babe!

Casa Curro

Ne-am dus şi la Casa Curro, am intrat un pic stingheri, şi am făcut doar câteva poze. Într-un colţ aveau expuse câteva fotografii cu actorii la restaurant, şi nu am văzut meniul cu tematică Game of Thrones. Nu am insistat, căci eram uşor pe fugă, trebuia să conducem până în Granada, aşa că am plecat repede de aici. Casa Curro e în Plaza Salitre nr. 5.

Frumoasa Osuna

Oraşul Osuna ne-a surprins şi el tare plăcut! E un pueblo blanco, la fel cu multe altele din Andaluzia, şi aşa cum le-am descoperit şi pe celelalte, şi aici era totul extrem de bine îngrijit! Zici că oamenii ăştia stau zi şi noapte să cureţe străzile, clădirile, să repare tot ce e de reparat, să vopsească. Arată totul ca scos din cutie! Ne-am plimbat printre străduţe între cele trei puncte pe care le-am vizitat, şi am rămas tare impresionaţi!

Osuna

Călător în Westeros: Mereen (Osuna, Spania)

Mai departe te las cu scene de la filmări. Mi se pare fascinantă lumea filmului, şi ce se poate face în zilele noastre. Artă pură!

Citeşte şi:

2 COMMENTS

• mirela16

Ce frumos ca ati vizitat locurile acelea! urmaresc cu drag Game of Thrones, mi-ar placea sa ajung acolo unde s-au filmat acele secvente. Pana sa vad locurile in realitate, ma bucur de povestile si pozele tale😊

• Diana
      AUTHOR

Ah Mirela, si eu as vrea sa vizitez toate locatiile de filmare, incet incet o sa le bifez eu pe toate 🙂