Search here...
Sibiu

Sighișoara, un festin de culoare și farmec medieval

Sighișoara

Ah, Sighișoara! Cum ne-ai încântat privirile și ne-ai trezit spiritele! Desigur că ne mai văzusem în trecut, dar parcă nu te țineam minte atât de colorată și jucăușă, atât de plină de personalitate medievală și totuși ancorată în prezent. Ai fost o adevărată surpriză și ne-ai ajutat să ne reamintim că se întâmplă și lucruri minunate la noi în țară.

La fel cum îți povesteam despre Sibiu, am găsit în Sighișoara o atmosferă și o organizare mai degrabă vest europeană. Primul uau a fost când am plătit parcarea prin sms. Și apoi s-au ținut lanț. Clădiri în stil nemțesc, plăcuțe cu numele străzilor în română și germană, plăcuțe cu obiective în engleză și cu coduri QR, un turn cu ceas absolut fermecător, în vârful căruia sunt menționate distanțele până la marile orașe ale lumii și chiar până la Polul Sud. Ca să nu mai spun de furnicarul de turiști străini.

Nu o mai lungesc și te invit mai departe la o plimbare prin minunata Sighișoara, în căutare de povești și clădiri vechi, colorate și chiar surprinzătoare.

Plăcuță stradală bilingvă în Sighișoara

Plimbare prin Sighișoara

Parcăm mașina și imediat ne iese în întâmpinare, pe deasupra acoperișurilor, faimosul turn cu ceas. Îi urmăm chemarea și începem să urcăm spre cetate pe străduțele pitorești. Pitorești și pietruite cu niște bolovani mari și alunecoși.. Ce vreau de fapt să îți spun este să ai grijă cu ce te încalți, eu am fost în sandale și era să îmi rup picioarele pe acolo și chiar să cad de câteva ori, căci alunecam teribil.

Pe măsură ce urcăm priveliștea spre restul orașului devine tot mai fascinantă. Ajungem în sfârșit la turnul cu ceas, unde aflăm că a fost ridicat în secolele 13-14, distrus de un incendiu și refăcut în 1677, iar ceasul și figurinele datează din 1648 (abia aștept să îți povestesc despre figurine!!). În 1898 turnul cu ceas a devenit muzeul orașului Sighișoara. Mergem mai departe să ne plimbăm pe străduțe și revenim la final să vizităm muzeul.

Turnul cu Ceas - Sighișoara, România

Turnul cu Ceas, Sighișoara

Case deosebite în Sighișoara

Trebuie să încep cu Casa Venețiană, știai că este o casă venețiană în Sighișoara? Ei bine da, este chiar față în față cu Turnul cu Ceas, lângă Casa Vlad Dracul și se numește așa pentru că ancadramentele de formă trilobată ale ferestrelor aduc aminte de goticul caselor din Veneția.

O altă casă renumită este Casa Vlad Dracul. Se presupune că Vlad Țepeș a locuit în această casă în primii ani de viață, până în 1436. Acum clădirea este un restaurant și am înțeles că în meniu este prezentată povestea mai pe larg, dar noi nu am intrat. Aceasta și Casa Venețiană se află în Piața Muzeului, din fața Turnului cu Ceas, unde se mai găsește și Biserica Mănăstirii, o biserică evanghelică.

Casa cu Cerb este o altă casă faimoasă din Sighișoara, pe care nu trebuie să o ratezi. Este una dintre cele mai vechi clădiri din cetate și se numește așa datorită picturii murale exterioare cu un cerb în mărime naturală, cu capul montat pe zid. În ziua de azi găzduiește o pensiune și un restaurant. Casa cu Cerb se află în Piața Cetății.

Casa Venețiană - Sighișoara, România

Casa Venețiană, Sighișoara

Casa Vlad Dracul - Sighișoara, România

Casa Vlad Dracul, Sighișoara

Casa cu Cerb - Sighișoara, România

Casa cu Cerb, Sighișoara

Piața Cetății, Sighișoara

Scara acoperită

Scara acoperită a fost construită în 1642, urcă spre biserica și liceul de pe deal și e cu totul fascinantă! Sau așa o găsesc eu, fascinantă. Poate pentru că îmi imaginez cum urcau copiii spre școală în vremuri de demult, la adăpost și de soare și de ploi. Poate treptele pietruite și șlefuite de-a lungul vremii sau poate lemnul vechi mă transportă de fiecare dată în timp!

Scara acoperita - Sighișoara, România

Scara acoperită, Sighișoara

Sighișoara, România

Liceul de pe deal și în dreapta biserica

Turnurile medievale de apărare

În cetate găsim o mulțime de turnuri de apărare, cu nume de bresle meșteșugărești. Se numesc așa pentru că fiecare breaslă avea în grijă un anume turn. Aflăm povești direct de pe plăcuțele informative din oraș. De exemplu, Turnul Cositorarilor a fost construit în secolul 14, iar urmele de pe tencuială sunt urme de ghiulele de la diverse atacuri.

turnul cositorarilor Sighișoara, România

Turnul Cositorarilor, Sighișoara

turnul cizmarilor Sighișoara, România

Turnul Cizmarilor, Sighișoara

Turnul cu ceas

Ne întoarcem în sfârșit să vizităm Turnul cu Ceas, care este și Muzeul Sighișoarei. Biletul costă 15 lei pentru adulți și 4 lei pentru elevi. Există și un bilet combo de 24 lei pentru trei muzee: Turnul cu Ceas, Colecția de arme medievale și Camera de tortură. Am prins un pic de coadă, căci permit accesul unui număr limitat de oameni în turn, dar s-a mișcat destul de repede.

Sighișoara, România

Colecția din muzeu e fascinantă! Întâi te întâmpină o machetă a cetății, atât de utilă pentru a înțelege exact locurile prin care ne-am plimbat. Se vede aici biserica de pe deal, scara acoperită, turnul cu ceas, căsuțele colorate și toate turnurile de apărare.Sighișoara, România

Mai departe este o expoziție cu câteva obiecte dacice și apoi e o sală a breslelor, unde vei afla o mulțime de informații despre cum erau organizate breslele, cum ajungeai să fii meșter și să faci parte dintr-o breaslă, și de asemenea sunt expuse însemnuri ale breslelor și obiecte pe care le foloseau meșterii.

Urcăm mai departe treptele și ajungem în vârful turnului. Uau, super priveliști pe toate laturile și plăcuțe care ne anunță ce distanță este până la marile capitale ale lumii.

Sighișoara, Romania

Priveliște din Turnul cu Ceas – Casa Venețiană

Biserica de pe deal, iar în stânga ei se vede Turnul Cositorarilor

Aflăm aici despre Figurinele Ceasului, șapte figurine care reprezintă zilele săptămânii, construite în 1648 și restaurate recent la Sibiu la Muzeul Brukenthal. Sunt expuse pe rând lângă ceas pentru a anunța locuitorii ce zi a săptămânii este. Figurinele întruchipează simboluri din mitologie și astronomie, iar deasupra capului au simboluri ale metalelor. De exemplu, duminica este un personaj cu o coroană de raze aurii și simbolizează metalul aur sau luni este zeița lunii și simbolizează argintul. Nu uita să citești povestea fiecăreia când urci în turn!

Figurinele Ceasului - Sighișoara, România

Figurinele Ceasului, Sighișoara

Străduțe pietruite

Străduțele pietruite din Sighișoara au un farmec aparte! Cu căsuțe care mai de care mai colorate de-a stânga și de-a dreapta lor, te îmbie să uiți de ceas și de hartă și să te plimbi agale. Cu adevărat simți că poți călători în timp aici.

Sighișoara, un festin de culoare și farmec medieval

Am găsit în Sighișoara un minunat orășel medieval, plin de culoare, oameni veseli și o atmosferă liniștită. Ne-a plăcut enorm! Să tot vizităm această bijuterie transilvăneană, moștenire veche de secole întregi, cu spirit nemțesc și fler ardelenesc!

Happy Travels!

Citește și:

2 COMMENTS

• Uite că-n Sighișoara n-am ajuns până acum, dar locul îmi amintește de frumosul oraș cubanez, Trinidad. De departe, din ce am văzut eu prin poze, Sighișoara e mult mai frumoasă 🙂 Super faine străzile acelea pietruite cu clădiri colorate în toate nuanțele.

• Diana
      AUTHOR

Ce frumos, și Cuba e tare colorată, mi-a plăcut să îți citesc poveștile de pe acolo :D.