Search here...
TOP
Dolomiti Inspirație

10 motive pentru a merge vara în vacanță în Dolomiți

Anul acesta am ales să lăsăm marea și lenevitul la soare și ne-am organizat în schimb o minunată vacanță în Dolomiți, în nord-estul Italiei. Dolomiții fac parte din Alpi, căpătându-și numele de la roca dolomit din care sunt formați, care își schimbă culoarea în funcție de lumina soarelui. Stai numai să vezi ce apusuri incredibile am prins 😍.

Despre munții Dolomiți

Deși Dolomiții au devenit o alegere tot mai populară pentru vacanțe, mulți nu știau despre ce vorbim când le spuneam că mergem acolo. Ce-i drept, zona este foarte cunoscută pentru schi, sunt incredibil de bine organizați pentru sezonul rece, am remarcat asta de cum am ajuns. Dar cum noi nu schiem și ne place nespus să admirăm peisajele de munte vara, cu văi înverzite și lacuri încojurați de munți (care ne-au fascinat anul trecut în zona lacurilor din Austria!), am ales să mergem vara.

Cum spuneam, Dolomiții sunt în nord-estul Italiei, la granița cu Austria, chiar la nord de Verona-Veneția. Cum ajungi acolo? Cele mai apropiate aeroporturi sunt Bergamo, Verona sau Veneția (dar pe Bergamo probabil sunt cele mai ieftine zboruri). Cel mai indicat ar fi să vizitezi zona cu mașina, deși sunt și autobuze, dar nu știu sigur dacă poți ajunge chiar peste tot cu ele.

Câteva opțiuni de cazare în Dolomiți cu design interesant și review-uri bune:

Vara în vacanță în Dolomiți

Nouă ne-a plăcut extraordinar de mult vacanța în Dolomiți, și aș vrea să te încurajez să explorezi zona! Ne-a depășit așteptările, totul e minunat, și la fiecare pas mai spuneam “cred că e cel mai frumos loc pe care l-am văzut vreodată”! Mai-mai că stăteau să îmi dea lacrimile de bucurie și nu exagerez!

Sunt extrem de multe trasee montane pe care le poți face, multe via ferrata, dar dacă nu te pasionează traseele nu e nicio problemă. Sunt zeci și zeci de telecabine peste tot, astfel că poți urca pe toate culmile, pentru a admira în voie peisajele fabuloase.

Îți prezint în continuare 10 motive pentru care trebuie neapărat să mergi în vacanță în Dolomiți!

Priveliști

Cred că pozele vorbesc de la sine. Fie că eram jos în vreo vale, fie sus în vârf de munte, fie pe vreun traseu (am făcut câteva trasee mai ușoare), totul în jur ne tăia răsuflarea!

Vacanță în Dolomiți – un peisaj superb în drum spre Cortina d’Ampezzo

Lacuri

Ne-am bucurat enorm să vedem unele dintre cele mai frumoase lacuri din regiune, cu culori tare inedite! Lago di Braies e faimos și nu fără motiv, am rămas surprinși să ajungem acolo și să vedem că pozele din social media nu mințeau deloc (așa cum de multe ori se întâmplă), și culorile erau reale!

Lago di Sorapis de asemena a fost fantastic, am mers pe un traseu nu foarte dificil ca să ajungem la el. E un lac glaciar la 2000m altitudine de o culoare ireală!

Am văzut si Lago di Misurina, este chiar lângă Tre Cime di Lavaredo. Și ne-ar mai fi plăcut să vedem Lago di Carezza, dar nu am mai avut timp să ne oprim.

Lago di Braies

Lago di Sorapis

Lago di Misurina

Trasee montane

După cum știți dacă ne urmăriți, eu nu sunt munțomană deloc, dar nu pentru că nu mi-ar plăcea muntele, ci pentru că sufăr grav de rău de înălțime. Din cauza asta am ales câteva trasee mai ușoare (adică nu de via ferrata, pentru care îți trebuie cască, ham și te prinzi cu două carabiniere de cabluri metalice fixate în stâncă). Am făcut traseul la Lago di Sorapis și un traseu de 12km în jurul Tre Cime di Lavaredo.

Dacă ești pasionat de trasee te invit să citești blogul Alexandrei, o munțomană înrăită, a fost deja de două ori în Dolomiți și a parcurs niște trasee spectaculoase! Tare mi-ar plăcea să am curajul ei! Citește aici: Dolomiți 2011 și Dolomiți 2016.

Traseul la Tre Cime a fost mai degrabă o plimbare

Traseul 215 spre Lago di Sorapis, incredibil de spectaculos!

Plimbări ușoare

Cum spuneam, dacă nu vrei trasee montane, ai o mulțime de variante de plimbări ușoare. Noi am dat o tură în jurul Lago di Braies de vreo 3.5 km, și pe unde am mai urcat cu telecabina a fost prilej de plimbări fără prea mari diferențe de nivel. Iar când te saturi de plimbat în vârful muntelui, peste tot sunt amenajate șezlonguri, ca să stai liniștit să te relaxezi la soare. Eventual cu o cafea lângă tine. Nu sună rău, nu? 😍

Traseu amenajat în jurul Lago di Braies

Peste tot unde am urcat cu telecabina erau șezlonguri

Apusuri și răsărituri

Dolomiții își schimbă culoarea la apus și la răsărit, când rocile capătă o nuanță roșiatică ce te lasă cu gura căscată și cu mintea visând. Am prins câteva apusuri incredibil de frumoase, dintre care unul cu un curcubeu chiar la noi la cazare (da, asta era priveliștea de care ne bucuram zilnic pe balcon!). Dar am prins și un răsărit memorabil la Tre Cime, unde ne-am dus cu noaptea în cap (la ora 8 adică) să începem devreme traseul. Era ceață (sau nor), dar din când în când se risipea și ieșeau la iveală rocile roșiatice!

p.s. Ne-am cazat la pensiunea Ciasa Raut din Tolpei, este în vârf de munte și un pic mai anevoios de accesat (trebuie urcat cu mașina un drum de vreo 4 km), dar ne-am simțit extraordinar și priveliștea a fost de milioane! 😍

Apus de la balconul pensiunii la care am stat <3

Pasuri excelente pentru șoferii pasionați

Pasul Stelvio este faimos, am fi vrut să îl parcurgem dar până la urmă ne-am schimbat planurile, pentru că era prea departe. Dar și pasurile din Dolomiți sunt cu totul spectaculoase și numai bune pentru condus! Pentru el, desigur, căci șoferița urbană din mine stătea cuminte în dreapta și făcea poze.

Passo Gardena ne-a plăcut în mod special, ba chiar am surprins pe el o reuniune de Fiat 500 din acelea vechi și micuțe, vaai ce mult ne-au plăcut! Iar la 200 de metri mai încolo era o reuniune de Mercedesuri SL! Dar și Passo Falzarego și Passo Sella au fost tare frumoase. Ar mai fi fost Passo Pordoi pe listă, la care nu am mai ajuns.

Passo Gardena

Orășele cochete de munte

Orășelele de munte din Dolomiți sunt tare fermecătoare și tare.. austriece. Nu am simțit deloc că suntem în Italia, ba chiar parcă ne teleportasem înapoi în Austria, în Salzkammergut, unde am fost anul trecut! Cortina d’Ampezzo este poate cel mai cunoscut dintre ele și pare să fie o stațiune de lux, magazine scumpe la bulevardul principal, oameni îmbrăcați elegant, restaurante cu meniuri inclusiv pentru căței (uau!). Corvara, Ortisei, Sasslong sunt alte câteva orășele fermecătoare, și mai jos Canazei sau Moena.

Cortina d’Ampezzo

vacanță în Dolomiți - Corvara

Corvara

Șarm austriac

Înainte să plecăm în Dolomiți glumeam că o să fie un fel de Austria, din punct de vedere al peisajelor, dar cu mâncare mai bună (preferăm amândoi delicatesele italienești în locul bucătăriei austriece). Ce pot să spun.. ne-am cam înșelat. În privința mâncării!

Toată zona a fost sub stăpânire austriacă până la primul război mondial, așa că influențele austriece sunt deosebit de puternice. În toate orașele indicatoarele rutiere și cele turistice sunt marcate în italiană și germană, ți se vorbește mai mult în germană decât în italiană, iar mâncarea specifică zonei constă în ștrudel cu mere, speck, și diverse tocane. Chiar și pe gps aveam Via delle Dolomiti / Dolomitenstrasse. Dar șarmul austriac merge mai departe de-atât! Totul era incredibil de curat, iarba îngrijită la dungă, cu utilaje echipate special pentru a tunde iarba în jurul stâlpișorilor de pe marginea drumului, parcări generoase și toate întreținute impecabil.

Eu iubesc Italia și italienii nespus, dar acel dolce far niente fermecător al lor de multe ori înseamnă drumuri proaste, clădiri neîngrijite și gunoi pe jos. Aici nu e cazul, mentalitatea e tare diferită și oamenii, nu numai administrația, au grijă să fie totul frumos.

vacanță în Dolomiți

Pizza mit wurstel în meniu (asta pe Lago di Garda, după ce deja plecaserăm din Dolomiți)

Ai zice că e un orășel tipic austriac :). Este însă o mică localitate, Alvera, înainte de Cortina

Fotografii ultra-instagramabile

Avem o mulțime de fotografii splendide, care merg direct pe Insta!

vacanță în Dolomiți

Sus la Seceda, poate nu e clar din poză, dar era prăpastie la dreapta și la stânga 🙂

Pe Cima Tofana

Amintiri de neuitat

“Când veți părăsi Dolomiții vă veți simți rău și veți vrea să vă întoarceți” mi-a spus unchiul meu italian care a crescut în zonă, la Vicenza, a cutreierat munții ăștia în sus și în jos și ne-a ajutat să ne organizăm vacanța. Și așa a fost. Deși nu am văzut decât o mică parte, suntem convinși că am fost în Paradis! Sper că te-am convins și pe tine!

Tre Cime di Lavaredo

Ne gândim mereu la vacanța noastră în Dolomiți cu zâmbetul pe buze. Ne va rămâne cu drag în suflet, poate mai ceva decât alte aventuri ale noastre. Este foarte posibil să revenim, la fel cum faceți mulți alții care mi-ați scris pe facebook că mergeți an de an în Dolomiți, ori iarna ori vara, ori chiar în ambele sezoane!

Happy Travels!

23 COMMENTS

• jurnalulalinutei

Mi-a placut foarte tare ce-ai scris!!!
    Sa fii nebun sa nu-ti doresti sa pleci in Dolomiti in secunda doi dupa lecturarea articolului… 😛

Ce draguuut, merci tare mult, Alina! Ma bucur ca ti-a placut 😀

• Nuti Iancu

Trebuie sa plec urgent, pentru ca e superba partea asta a Italiei :)))

AUTHOR

Daa, e cu totul superba si creaza dependenta! 😀

• Nichifor Dumitru

Sărut-mâna! Am intrat să fur idei… Mulțumesc mult! Doar o mențiune: reuniunea de Fiat 500 pare mai degrabă o reuniune de Abarth. Seamănă leit la caroserie, dar doar atât. Numai vacanțe senine!

AUTHOR

Hmm da, este posibil sa fie Abarth, nu am remarcat atunci 🙂

• Elena

Superbă descrierea! Abia astept să vină vara să ajungem și noi într-o mică vacanță! Mi-a plăcut foarte mult! Multumesc și mai scrie 🤗

• Mihut Georgiana

Cat de frumos!!! Pare incredibil! Pozele tale m-au cucerit, iar acum sunt convinsa ca trebuie sa ajungem si noi pe acolo. 😀

AUTHOR

Daa, Georgiana, neaparat sa mergeti, voi sunteti si mai aproape 😀

• luminita

daca ar fi sa alegi sa traiesti de acum inaninte unde -i ai sta orasele din austria sau cele in italia zona( tirol de sud ) ma refer

AUTHOR

Buna Luminita! Mi-au placut extraordinar de mult ambele zone, si sincer nici nu sunt foarte diferite ca administratie, mancare. Drumurile sunt impecabile si curate, oamenii amabili si retrasi. Practic si in Dolomiti traiesc intr-un fel tot austrieci, care nu s-au dezis de practicile lor :). Dar ca zona mi-a placut mai mult in Dolomiti decat in Austria. Si sunt atatea activitati de facut acolo incat mi-ar placea sa locuiesc acolo si sa le fac pe toate pe indelete 😀

• diana cuzic

Minunata zona! Merge de mers cu un copil de 7 ani sau sa asteptam sa mai creasca un pic?

AUTHOR

Buna Diana, scuze ca raspund asa tarziu! Sunt sigura ca e ok sa mergeti cu un copil de 7 ani. Puteti evita traseele pe munte daca nu e obisnuit sau nu ii place, si sunt multe telecabine pe care le puteti folosi pentru a urca sus in munti. O data sus, sunt doar plimbari usoare de facut 🙂

• delia

Stiu unde imi petrec luna de miere, chiar daca lumea se asteapta la Maldive si alte clisee, eu nu mai dorm noaptea cu gandul cum sa ajung in Dolomiti. Multumim mult de informati si de plimbarea virtuala !! sper sa pot face si eu poze la fel de frumoase chiar si cu telefonul <3

AUTHOR

Uaaaaauu Delia, luna de miere in Dolomiti suna fabulos!! 😍😍. Daaa, pozele ies fara sa vrei, atat e de frumos totul. Vacanta minunata va doresc! 🙂

Buna ,
    vreau sa merg cu masina. Daca stau la pensiunea la care ati stat voi-cei 4 km banuiesc ca sunt asfalt?!-o pot folosi ca baza ? Multumesc frumos

AUTHOR

Buna Marian. O poti folosi ca baza, noi asa am facut, drumul este asfaltat si e superb, privelistea de milioane, se poate sa mergi mai incet daca nimeresti in spatele transportatorului de lapte de la vacute :). Dar e un pic peste mana de urcat si coborat mereu. Parca am pus un filmulet de pe drumul acela, il caut 🙂

• Cristache Marian

Superb drumul! si atunci care ar fi o locatie in zona unde sa stam 3-4 nopti si sa vedem cat mai mult. E cam problematic cu cazarea in zona in August cand vrem sa mergem. Vrem sa facem drumul pana acolo din doua bucati ( o noapte in Budapesta sau in zona) si eventual o noapte intr-o locatie si doua in alta locatie. Nu prea le avem cu muntele asa ca o plimbare cu telecabina e suficient si o ferrata dar sa nu-i spun sotiei unde mergem!!! Multumesc pentru raspuns

AUTHOR

Buna Marian, scuze ca am pierdut din vedere sa iti raspund mai devreme! Nici eu nu prea le am cu muntele, noi ne-am plimbat cu telecabina si am facut doar cateva trasee usoare 🙂
          Mi-am dat seama ca in acest articol nu am scris foarte detaliat despre cazare, ar trebui sa revin un pic sa mai scriu despre Dolomiti. Am scris un pic aici de cazare: https://designedtotravel.ro/best-instagram-photo-spots-dolomites/
          Drumurile (tare frumoase de altfel) sunt greoi de parcurs, asa ca am recomandat cazare in locuri diferite pentru a vizita diferite locuri, in Cortina d’Ampezzo, Corvara in Badia sau Ortisei.

• Cristache Marian

Multumesc frumos. Intr-adevar ma gandeam si eu la asta!

• Mihai

Foarte frumoasa povestea calatoriei si in acealsi timp foarte utila pentru cineva care vrea sa ajunga in Dolomiti si nu stie de unde si cu ce sa inceapa!… apoi sa continue! 🙂

As vrea sa ajung si eu in Dolomiti, in a doua decada a lunii iunie! Crezi ca telecabinele, gondolele, telescaunele functioneaza in acea perioada. Cred ca sunt utile pentru a castiga timp si a sta cat mai mult „pe inaltimi”!

Multumesc frumos pentru toate aceste info foarte utile si pentru fotografiile incantatoare!

AUTHOR

Buna Mihai, merci frumos. Trebuie sa reiau subiectul Dolomiti si sa mai scriu despre destinatia asta fantastica.
      In iunie sunt sigura ca sunt deschise toate, dar mai poti frunzari site-ul asta pentru subiectul telecabine. Sunt cu siguranta foarte utile, nu ai cum sa ajungi in varf de munte decat daca esti experimentat.