Search here...
TOP
Instagram

Cum să îți crești contul de Instagram – Creează un feed de impact

Am scris o serie în trei părți despre cum să îți crești contul de Instagram. Citește aici prima parte, despre branding și aspectul profilului tău. În articolul de astăzi am scris despre cum poți crea un feed de impact, care atrage atenția și implicit followers.

Feed uniform

Ca să ai un feed uniform, un alt lucru important în Instagram, ai mai multe opțiuni, poți să citești pe blogul lui Helene despre idei de teme pentru feed. Dar cel mai la îndemână este să folosești Lightroom presets, sunt un fel de filtre cu anumite setări care modifică paleta de culori, contrastul, luminozitatea, temperatura, saturația și alte detalii din fotografie. Dacă folosești același preset pentru toate fotografiile pe care le postezi, atunci vor avea toate o tonalitate similară și feed-ul tău va arăta uniform.

Încearcă preset-urile mele pentru un feed luminos, cald și cu tonuri pastelate! În 2021 am lucrat cu drag la acest proiect, când dormea bebelușa mea de câteva luni, și am reușit să pun la punct preset-uri pe care acum le folosesc pentru toate postările mele pe Instagram. Sper să îți placă și să te ajute să îți transformi feed-ul! Poți vedea mai multe detalii în magazinul meu de presets.

This slideshow requires JavaScript.

Uite cum arăta feed-ul meu înainte să folosesc presets și cum arată acum. Cel mai important motiv pentru care vrei să ai un feed uniform este că arată profesionist, îngrijit, și va atrage oamenii să îți dea follow.

Planificarea feed-ului

Este super-hiper-mega important să îți planifici feed-ul! Nu posta o imagine doar pentru că îți place, trebuie să arate bine în context cu celelalte. În plus, e bine să planifici dinainte descrierile fotografiilor, hashtag-urile, căci poate la ora la care vrei să postezi nu ai inspirație sau timp să creezi ceva de calitate.

Eu folosesc later.com pentru planificare, varianta de desktop, dar există și aplicație pentru telefon. Mă lasă să văd un preview al feed-ului meu, mă joc în el ca să văd cum ar arăta următoarele postări, să nu fie prea similare între ele și să am o diversitate. Pun fotografiile în calendar, scriu caption și pun hashtags și în ziua și ora respectivă se postează automat pe Instagramul meu.

Cum să îți crești contul de Instagram - Later - planificare feed

Planificarea feed-ului cu Later

Am povestit în primul articol din serie că e bine să editezi mai multe fotografii deodată. Ei bine, aici îți vor fi de ajutor, căci le uploadezi pe toate în Later (sau ce planificator vrei să folosești) și a libertatea de a jongla cu ele, în încercarea de a crea un feed armonios.

Îți dau un exemplu cu ce poate face planificarea feed-ului (pozele cu chenar albastru sunt cele programate pentru postări viitoare). În prima situație am multe poze asemănătoare puse una lângă alta: aceleași culori, același loc sau aceeași perspectivă (din față). În a doua le-am amestecat un pic și arată mai bine.

Uite cum arăta feed-ul meu înainte să folosesc planificatorul, când adăugam câte o poză după cum credeam, și cum arată acum.

De asemenea e util pentru că îmi permite să scriu un caption aerisit. În aplicația de Instagram nu poți da Enter, dar aici poți. Astfel pot separa hashtag-urile de caption cu mai multe puncte, ca să nu arate totul prea aglomerat. În plus, am hashtag-urile organizate într-un Excel pe computer, așa că îmi e foarte ușor să fac copy-paste de acolo.

Cum să îți crești contul de Instagram - Later - planificare post

Planificarea unei postări cu Later

Când postam mai des obișnuiam să îmi planific lunea postările pentru toată săptămâna. E un exercițiu foarte bun, o poți face în liniște fără grabă, și poți aștepta să îți vină inspirația. Acum postez de 1, 2 sau poate 3 ori pe săptămână și îmi planific postările pentru următoarele 2-3 săptămâni.

Ora de postare

Ora la care postezi e super importantă! Nu există o regulă generală care se aplică tuturor, va trebui să vezi care e cea mai potrivită oră pentru tine. Dar cel mai rău lucru pe care îl poți face contului tău este să postezi pe loc o fotografie pe care tocmai ai făcut-o și îți place. Trebuie să identifici ora cea mai bună și să ai răbdare până atunci, altfel nu îți va vedea nimeni postul. Asta deoarece prima oră după ce postezi e foarte importantă, vezi punctul de mai jos.

E de înțeles că dacă postezi la 3 noaptea probabil nu vei avea prea multe reacții, dar totuși care e cea mai bună oră de postat? Se spune că ori dimineața înainte să ajungă lumea la serviciu, ori după-masa când termină munca. Da, bine, dar pe ce fus orar? 😁 Asta era întrebarea mea la care nu găseam răspuns.

Dacă publicul tău este în România cred că ora 8 dimineața e destul de bună. Dacă ai public din toată lumea, așa cum am eu, atunci e o loterie. Dar te ajută foarte mult statisticile din contul de Business/Creator. La Insights – Audience ai în josul paginii orele la care intră audiența ta pe Instagram. La mine majoritatea între 3pm – 9pm ora mea. Joacă-te cu orele astea, fă teste, postează la ore diferite și vezi când ai cel mai mare reach. Eu am descoperit că cele mai bune rezultate le am când postez pe la 4-5pm.

Cum să îți crești contul de Instagram - Insights

Instagram Insights

Cât de des să postezi

Dacă mă întrebai anul trecut, ți-aș fi spus clar și sincer: cât mai des, dar nu mai mult de o dată pe zi, și fii constant! În toate cursurile pe care le-am făcut mi s-a spus asta și o văd și la instagrammerii foarte mari, nu e bine să postezi de mai multe ori pe zi. O dată pentru că inunzi feed-ul urmăritorilor tăi, și a doua pentru că nu lași suficient timp ca postările tale să adune impresii.

Cu cât lași mai multe zile între postări, cu atât vor avea mai multe impresii, căci mai vine lumea pe contul tău și se uită în general doar la ultimul post.

De asemenea, o spune toată lumea, nu e bine să postezi în weekend! Am văzut-o și singură, am reach mai mic dacă postez în weekend. Motivul nu e greu de ghicit, îți spuneam că lumea stă pe Instagram mai degrabă când merge și pleacă de la birou, deci în weekend probabil că fac alte lucruri mai distractive cu care să își ocupe timpul. E chiar mai bine, cât să stăm pe telefon? ☺

Până anul trecut eu postam de 4-5 ori pe săptămână, doar de luni până vineri. Teoretic așa e bine, să fii acolo constant. Dar ultima schimbare de algoritm, parcă prin vară-toamnă, mi-a afectat reach-ul teribil de mult, postările mele nu mai ajungeau la atât de mulți oameni și deodată de la 2500 like-uri per post aveam 1000 sau chiar mai puțin.

Am observat atunci că mulți și-au schimbat obiceiurile și au început să posteze mai rar. Chiar și o dată pe săptămână, conturi mari făceau asta. Cineva a spus chiar că preferă să posteze mai rar și să își investească energia și timpul în blog, pe care îl cam neglijase. Uau, era exact situația mea!

Am început să scriu mai mult pe blog și să postez mai rar pe Instagram, cam o dată – de două ori pe săptămână. Pentru că îmi lua extrem de mult timp, în fiecare zi în care postam petreceam cel puțin 2 ore ca să interacționez cu alte conturi. Asta înseamnă cel puțin 8 ore pe săptămână, plus timpul petrecut să editez fotografiile, să scriu captions, să găsesc hashtags. Era prea mult…

Tu decide ce e mai bine pentru tine și pentru echilibrul tău online-offline, mai ales dacă ești la început probabil e bine să postezi de câteva ori pe săptămână.

Reacțiile din prima oră dictează popularitatea postului tău

Prima oră după ce postezi este cea mai importantă. În funcție de câte reacții adună postul tău (likes, comments, saves), va fi promovat în continuare în feed-ul celorlalți sau chiar pe pagina de Explore. Motivul e simplu, dacă primește multe reacții înseamnă că e content de calitate, așa că Insta e motivat să îl arate cât mai multor persoane.

Asta a atras după sine tool-uri care dau automat like și alte cele. Poți cumpăra like-uri în prima oră după ce ai postat și astfel postul tău va primi un boost. Nu este recomandat din varii motive, dar despre asta într-o lecție viitoare.

Vino și mâine pe blog, căci voi posta partea a treia a seriei cum să îți crești contul de Instagram!

TAGS:

«

»

Lasă un comentariu

FOLLOW @designedtotravel.ro