#Bloganiversare – Designed to Travel împlineşte 2 anișori!

Villa Rufolo, Ravello, Amalfi Coast
La Villa Rufolo în Ravello, pe Coasta Amalfi

La mulți-mulți ani nouă!! Pe 31 august s-au împlinit 2 ani de când am publicat primul articol pe blog! Aș vrea să spun că ultimul an a trecut pe nesimțite, dar urăsc expresia asta, și dacă stau să mă gândesc la fiecare lună, ce s-a întâmplat, prin ce am trecut, chiar îmi dau seama că nu a trecut deloc pe nesimțite! S-au întâmplat foarte multe lucruri, am călătorit în multe locuri noi, am pornit cu Instagram aproape de la zero și am urcat destul de binișor, am avut mai mult sau mai puțin timp pentru blog.

De fapt am avut chiar foarte puțin timp pentru blog, care săracul nu îmi cere atenție, dar atât de mult se bucură când o primește. Am avut anul acesta, din ianuarie în mod special, extrem de mult de muncă pentru serviciu. Așa s-au aliniat planetele, să îmi crească tare mult volumul de muncă.. Iar vara asta a fost cruntă! Au fost tot felul de probleme și am muncit și noaptea, și în weekend-uri. Efectiv mi-am folosit timpul liber ca să dorm! (Nu săriți la pagina Despre noi, vă spun eu că lucrez în IT 😀. Îmi aduce multe satisfacții, dar e tare obositor uneori).

Ba chiar și acum scriu acest articol din avion. Tam-nisam cu câteva zile înainte de vacanța noastră mult așteptată în Italia, trebuie să plec la Atena la un client. Nu mă plâng că văd Atena, ar fi prima dată, dar nu e chiar o vizită relaxantă, și chiar nu îmi doream asta exact înainte de plecarea noastră.

Blog

Ca noutăți, am creat o secțiune de engleză pentru blogușor 😁. Dar am creat-o serios, adică stau și scriu articole în engleză acolo (mai există plugins care îți traduc automat articolele). Merge extrem de greu, sunt destul de dezamăgită, dar știu că trebuie să muncesc și mai mult, să fac SEO și mai bine, și mai ales să îmi cresc contul de Pinterest, căci de acolo sper să vină trafic mult.

În plus, am branduit blogul la modul serios. Am făcut un workshop online de pitching, despre cum poți obține colaborări cu diverse branduri, și primii pași erau de fapt despre blogul nostru, despre imaginea și mai ales misiunea noastră. Am schimbat logo-ul, am încercat să fac unul minimalist, am recreat pagina Despre noi, unde am vorbit despre principiile noastre și ce ne propunem cu acest blog, am regândit categoriile, am făcut o pagină de contact. Încă nu am schimbat tema, deși mi-ar plăcea. Trebuie să mai studiez subiectul și să găsesc o temă simplă, atrăgătoare și bine organizată.

În Thailanda, la Ayutthaya

Colaborări

Am avut câteva colaborări drăguțe anul acesta, în anul următor îmi propun să realizăm mai multe, să lucrez mai activ în direcția asta. Desigur că pentru asta trebuie timp, dar am încredere că în curând mi se va mai elibera programul.

Zip Up

Puseseum ochii pe Zip up și bagajele lor foarte hip de ceva vreme, și înainte să plecăm în Thailanda, le-am propus o colaborare. Au fost de acord bucuroși, și iată puțin mai târziu am și scris despre ei și despre rucsacurile super vesele care ne-au însoțit peste tot în Thailanda 🤗: Cum să îți pregătești bagajul pentru Thailanda.

Hotel Daniel

În iunie am fost pentru prima dată la Viena. Am căutat un hotel designish pentru o colaborare, și în cele din urmă ne-am cazat la Hotel Daniel, unde ne-au primit la un preț dedicat presei. A fost o experiență foarte inedită, hotelul are un concept smart luxury și se vede că au acordat multă atenție fiecărui detaliu! Îi recomand din tot sufletul, dacă nu știi ce este o experiență urbană ei bine acolo o vei simți la fiecare pas.

Am scris un articol despre Hotel Daniel aici: Hotel Daniel în Viena – o cazare urbană cu accente industriale. Știu că este prost văzută treaba asta cu articolele „sponsorizate”, lumea are impresia că blogerii scriu de bine despre un produs doar pentru că sunt plătiți. Dar, și aici apare un mare dar, blogerii cu coloană vertebrală acceptă exclusiv colaborări cu produse și nume în care ei cred. După cum am scris și în articol, toate opiniile sunt ale mele și nu recomand niciodată un serviciu sau un produs care nu îmi place și în care nu cred! Așa că nu generalizați, nu toată lumea face reclamă în orb pentru bani.

Samsung România

Acum câteva săptămâni am avut șansa de a face o mini colaborare pe Instagram cu Samsung! A fost foaaarte tare experiența! Am aflat de pe blogul Lipa-Lipa că Samsung organizează un eveniment despre fotografia de călătorie pentru Instagrammeri, urmat de o ieșire la Parcul Natural Comana pentru a face poze și a testa Samsung Galaxy S9 sau S9 plus. A fost un concurs, a trebuit să postez o fotografie pe insta cu #streamyourdream, și m-au selectat, împreună cu alți 12 instagrammeri, pentru participarea la eveniment.

Ne-am adunat așadar instagrammerii la Grădina Dorobanți, acolo ne-au vorbit despre fotografia de travel cei de la Lipa Lipa (m-am bucurat atât de mult să îi cunosc personal pe Simona și Alex!!), Dani de la @danitraveljournal (pe care îl urmăresc demult și îi admir fotografiile), și cei de la @promovezromania și @wemustbetrippin. Am cunoscut oameni tare pasionați de Instagram, am făcut schimb de ponturi, am povestit despre tool-uri, editări, la ce ore postăm, mi-a plăcut la nebunie!

Plus că am făcut o mulțime de poze la Comana cu un Galaxy S9 plus (mi-a plăcut experiența, deși nu prea sunt fană poze cu telefonul), cu care apoi am participat la un concurs pe Instagram. Puteam câștiga un Galaxy S9, dar în cele din urmă a câștigat @ana.barbu8, cu o poză super interesantă. Vă las mai jos pozele mele și poza ei câștigătoare.

View this post on Instagram

For maximum inspiration it's best to go out into nature, seek a calm and quiet place, where all you can hear are the little birds chirp 🌳. Clear your head from all the thoughts, reground yourself and bring your attention to the present. Breathe. Forget the fast pace of the city and reconnect with the slow pace of Mother Earth 🌍. Creativity will not fail to come your way!⠀ What do you do to get inspired?⠀ #streamyourdream #s9plus #romania ⠀ .⠀ .⠀ .⠀ Thanks, @samsungromania, for bringing together such a creative team! We got to test the Galaxy S9 plus camera in the middle of the beautiful #parculnaturalcomana and I must say I'm impressed! 😊⠀ .⠀ .⠀ .⠀ .⠀ .⠀ .⠀ .⠀ .⠀ .⠀ .⠀ #galaxys9plus #samsunggalaxys9plus #samsungphotography #promovezromania #ig_romania #TopRomaniaPhoto #romaniapitoreasca #touristinromania #RomaniaMagica #ExploreRomania #romaniawow #Flashesofdelight #petitejoys #MyTinyAtlas #howisummer #wonderfulglobe⠀ #discoverearth #theglobewanderer #discoverglobe #fantastic_earth #getoutstayout #takemethere #letsgoeverywhere #stayandwander #optoutside #getoutside⠀

A post shared by Diana & Alex | Travel Bloggers (@designedtotravel.ro) on

Social Media

M-am lansat la modul serios pe Instagram! În primele luni din an am stat și am studiat foarte meticulos subiectul, și am reușit să îmi cresc contul considerabil. Am în acest moment 9060 followers și, cel mai important, engagement foarte mare: în medie 1248 likes și 68 comentarii la fiecare postare! Nu înseamnă nimic numărul de followers fără un engagement mare, adică înseamnă doar că postările tale nu ajung la public.

Recunosc că am muncit foarte mult ca să ajung aici, și voi mai munci în continuare ca să cresc contul și mai mult. Nu există scurtături, secretul este să petreci mult timp pe Insta, să interacționezi cu alți oameni, să dai follows și likes și să lași comentarii, ca să se întoarcă și ei la tine și să îți lase la rândul lor.

Chiar mă gândeam să scriu un articol despre How to Instagram, dacă te-ar interesa scrie-mi în comentarii ☺️.

Facebook-ul a rămas în plan secund, nu prea am mai făcut campanii de promovare, dar pagina a crescut singurică încet-încet, am acum 4265 de likes.

Pinterest mă interesează foarte mult acum, mă fascinează și aș vrea să învăț mai multe, să îi descopăr tainele, căci e o sursă serioasă de trafic! Din păcate, cum povesteam, nu am avut timp până acum.

La Youtube am renunțat de tot. Nu vreau să investesc timp și nici bani în asta (căci îți trebuie echipamente serioase dacă vrei să faci vlogging și să și ajungi undeva, crede-mă că nu poți filma cu telefonul), și sincer parcă nici nu avem noi prezență de spirit ca să vorbim în fața camerei. Cu atât mai puțin să ofer informații utile. Mai ușor mă organizez în scris.

Trafic

În ultimele luni traficul efectiv a explodat! Jur că sunt copleșită, nu mă așteptam, de la lună la lună e tot mai bine. Și parcă nu știu ce să fac cu tot traficul ăsta mult și frumos 😃 (să nu-l deochi!). Ar trebui să fac mai multe colaborări, vezi, știu ce să fac. Dar nu am timp nici să mă gândesc la asta! Ah dulce toamnă, sper să îmi aduci pace în inbox și liniște în telefon!

Dacă în articolul aniversar de anul trecut spuneam (cu mândrie și pe bună dreptate) că în luna august atinsesem 5400 vizualizări şi 3200 cititori unici, ei bine, în august 2018 am avut aproape 39.000 vizualizări și 21.600 cititori unici!!! Trebuie să pun separatoare de zecimale acum, căci altfel e greu să citești numerele!!

În 2018 am avut până acum 166.000 vizualizări și 98.000 cititori unici! Serios, doar mie mi se pare extraordinar? Sunt super copleșită când scriu toate astea, și incredibil de recunoascătoare, căci datorită vouă am ajuns atât de departe! ♥️ E un trafic foarte bun pentru un blog de doi ani.

Se vede în graficul pe luni că trendul este ascendent, însă în ultimele trei luni a crescut considerabil. Nu vreau să păcălesc pe nimeni, vă spun drept că prima sursă de trafic sunt articolele despre Thassos. În august din totalul de 39.000 de vizualizări, aproape 20.000 sunt pe articolele despre Thassos. De asta au crescut atât de tare statisticile în ultimele luni, căci a venit vara și foarte mulți români sunt interesați de frumoasa insulă (și pentru că am făcut eu SEO bine pe articole, desigur).

Dar aș spune și că restul de 20.000 de vizualizări din august nu sunt de ici de colo. Deci nu e numai Thassos responsabil. Mai jos este un top al articolelor citite în 2018. Cum vezi, sunt articole cu informații practice, oamenii caută informații precise pe google, ajung pe blog, și apoi poate mai citesc și din articolele cu impresii sau povești. Dar articolele cu informații utile sunt aducătoare de trafic.

Pe lângă articolele despre Thassos cele mai căutate sunt:

Iar în august a crescut extrem de mult articolul Excursie de o zi la canionul 7 scări. Avea câteva sute de vizualizări pe lună, pe la 200-300 în ușoară creștere, iar în august boom 1166 vizualizări!

Surse de trafic

Și aici s-a schimbat macazul. De departe (dar departe rău, din avion), sursa principală a devenit google. Ceea ce înseamnă că fac SEO bine, și că scriu despre subiecte căutate de oameni. Anul acesta am avut peste 95.000 de vizualizări din google search!

Facebook a rămas timid în urmă. În mare parte pentru că am scris puține articole. Traficul din facebook de acolo vine, de la articolele pe care le scriu în mod curent și le share-uiesc pe pagina noastră și pe câteva grupuri de călătorii. Încet-înceeeeet apar și Instagram și Pinterest ca surse de trafic. Să sperăm că la anul pe vremea aceasta voi avea vești mai bune în legătură cu ele.

La atâta trafic din google au început și să îmi apară termeni de căutare. În ultimele luni cele mai căutate au fost feribot thassos, traseu bucuresti thassos, bucuresti thassos. Dar hai să îți povestesc despre cei mai amuzanți termeni prin care lumea a ajuns la mine pe blog!!

  • a fost cineva in iulie 2018 in thassos
  • dupa cat timp apare escala
  • unde rasare soarele in thassos
  • muzeul artelor si stiintelor valencia navete spatiale
  • deodorant se pune in punga
  • buna dimineata rasarit de soare
  • vacante pe ploaie
  • daca plec la 2 noapte cat fac pana in thassos
  • octombrie este bine sa te duci in insula krabi
  • diana salzburg (vai, asta o fi căutat mama? 🤗)
  • patru întâmplări amuzante
  • ristorante peste bologna
  • tata este un golan (căutarea asta sigur a dus la articolul meu Tata golan, eu răgălie. Jurnal de protestatar. Dar cine caută asta pe google?! )
  • cum e la roma cand ploua (asta mi s-a părut foarte drăguț, chiar am văzut Roma pe ploaie, și m-am gândit să scriu un articol despre asta, deși nu am apucat)
  • mesaje de calatiri cu tmgratele

Am avut câteva vizite pe blog și dinspre blogul lui Mihai Vasilescu (whaaaat?). Am descoperit că cineva a lăsat un comentariu la acest articol al lui cu câteva articole pe care le recomandă ea, și hop și un articol de-al meu la numărul 7:

  1. O tipa funny.

https://designedtotravel.ro/intamplari-amuzante-din-calatorii/

O tipă funny?!?!! Vaaai cât de tare 🤣. Ce mult mi-am dorit să fiu o tipă funny, am mai scris articole amuzante, dar parcă nu au fost apreciate. Sau așa mi se pare mie că sunt amuzante. Mie și încă unei persoane 😂.

Ce am învățat

În două cuvinte, căci m-am lungit cam mult cu acest articol, am învățat că e foarte important să faci SEO și să scrii despre subiecte pe care le caută lumea. Și eventual despre care nu prea s-a mai scris (de exemplu mi se pare că nu sunt multe articole despre Salzburg). Să fiu persistentă și să muncesc mult (și bine!), și rezultatele vor veni. Să nu mă mai judec singură dacă nu am timp să scriu articole, și să accept că am și perioade mai dificile, cu alte priorități.

Proiecte pentru viitor

Mă uit la ce mi-am propus anul trecut și văd că majoritatea planurilor le-am îndeplinit, într-o măsură mai mică sau mai mare. Serialul despre italieni încă nu l-am început, dar am multe idei și o să mă apuc o dată și o dată. Așa că pentru anul ce urmează îmi propun din nou puține lucruri.

Pe termen scurt îmi doresc să cresc Instagram în continuare, să fac poze din ce în ce mai bune și să le editez tot mai bine.

Pe termen mediu aș vrea să dezvolt blogul în engleză și să cresc contul de Pinterest foarte mult. Am nevoie să fac mult research pentru amândouă.

Și în general aș vrea să reușim să călătorim mai mult în România și să scriem despre asta. E ceva ce ne propusesem pentru vara asta, însă ne-a fost imposibil pentru că eu am lucrat foarte mult.. Am avut o singură escapadă într-un weekend la Sibiu și Sighișoara, și ne-a plăcut extraordinar de mult, abia aștept să vă povestesc!

Haideți să închinăm din nou un pahar virtual, de data aceasta în cinstea unei comunități online foarte frumos închegată! Vă mulțumesc din suflet că ați fost și anul acesta alături de noi!

Lago di Sorapis - dolomiti
Lago di Sorapis, Dolomiti

Citește și:

4 thoughts on “#Bloganiversare – Designed to Travel împlineşte 2 anișori!

  1. Felicitări dragilor, pentru că înțeleg că vă ocupați amândoi de blog. De călătorit, am văzut deja c-o faceți împreună! Mi-a plăcut enorm articolul și asta pentru că te-am simțit sinceră. Știi, totodată am reușit și eu să găsesc răspuns la multe întrebări ce răsunau în mintea mea de ceva vreme. Mă refer la treaba asta cu statisticile, cu Instagramul… și da, îmi doresc un articol “How to Instagram”. Mult succes în continuare și articole cât mai frumoase! Și atrăgătoare!

Lasă un comentariu